سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی عنوان کرد:

خود مراقبتی و پیشگیری، دو مولفه مهم سلامت در زندگی عشایری

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۴:۱۰:۰۸
کد خبر: ۸۹۳۲۴۲
خود مراقبتی و پیشگیری، دو مولفه مهم سلامت در زندگی عشایری
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری را دو مولفه مهم سلامت در زندگی عشایری دانست و گفت: هدف دانشگاه علوم پزشکی فعالیت در حوزه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر سید احمد هاشمی در گردهمایی دانشگاه‌های علوم پزشکی شرق کشور که با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت عشایری در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از عشایر هنوز با بیماری تب مالت یا بروسلوز دست و پنجه نرم می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در جمعیت عشایر بیشتر مشاهده می شود، ادامه داد: این بیماری‌ها با توجه به نوع زندگی عشایر، هزینه های زیادی را به فرد و خانواده وی تحمیل می کند.

 دکتر هاشمی با بیان اینکه در بخش خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری در جمعیت عشایر نیاز به یک جهش وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به کوچ عشایر در برخی از فصل ها دسترسی به سیستم بهداشت و درمان محدود می شود.

وی افزود: در این رابطه وزارت بهداشت آموزش خود مراقبتی و ترویج آموزش های بهداشتی در میان عشایر را در پیش گرفته است.

وی ارتقای سلامت عشایر را از سیاست های مهم وزارت بهداشت عنوان و خاطرنشان کرد: از زمان آغاز فعالیت دکتر نمکی در کسوت وزیر بهداشت، برنامه های خوبی در حوزه بهداشت و سلامت عشایر اجرایی شده است.

دکتر هاشمی گفت: پیروی سیاست های ابلاغی وزیر بهداشت به دنبال تربیت بهورز عشایر و ایجاد خانه های بهداشت عشایری به سبک سیستماتیک هستیم.

وی بر عدالت در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تمام تلاش خود را به کار بسته تا تک تک افراد جامعه از سلامت پایه بهره مند شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به اهمیت حضور عشایر در سطح کشور اشاره کرد و این حضور را امنیت بخش توصیف کرد.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های مهم عشایر دل آوری و رزم آوری آن ها است، گفت: نقش عشایر در تامین امنیت، تولید و اقتصاد کشور کماکان پر رنگ و اثر بخش است.

وی خاطرنشان کرد: گردهمایی دانشگاه های علوم پزشکی شرق کشور با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت عشایری، برنامه های وزارت بهداشت در این حوزه را تبیین می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز