محمدرضا زرگرزاده:

لزوم تدوین سند جامع دارویی کشور 

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۲۲:۴۹:۲۸
کد خبر: ۸۹۳۹۷۶
لزوم تدوین سند جامع دارویی کشور 
دکتر محمدرضا زرگرزاده عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، تدوین «سند جامع دارویی کشور» را هدفی مهم برای همه گروه‌های دارویی کشور عنوان کرد. 

 به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ زرگرزاده نمایشگاه ایران فارما را نشان‌گر بلوغ کافی در بدنه نظام دارویی کشور دانست و تاکید کرد: «باید برنامه میان‌مدت و بلندمدتی برای حفظ، نگه‌داشت و توسعه نظام و سیستم دارویی کشور در آینده داشته باشیم. زمان آن است که همدلی و هم‌گرایی همه بخش‌ها و صنوف مختلف در بدنه دارد ایجاد شود.»

او با اشاره به جلسات اخیر که با هدف همگرایی بین صنوف و سندیکاها با دولت تشکیل شده است افزود: «امیدوارم این جلسات بیشتر شود و ما را به افق روشن‌تری رهنمون سازد تا در حاشیه و دستاورد آن به برنامه جامع توسعه نظام دارویی کشور برسیم. با چنین برنامه‌ای تمامی ارکان و اجزاء نظام دارویی تکلیف خودشان را برای سال‌های آینده می‌دانند، دولت و وزارت بهداشت براساس آن تجهیز می‌شوند، تمهیدات لازم را تهیه و زیرساخت‌ها و بستر قوانین و مقرراتی لازم را مشخص می‌کنند.»

زرگرزاده تاکید کرد در همه کشورها سند توسعه دارویی جزو یکی از سندهای پیشرفته و بالادستی است و تمامی دولت‌ها خودشان را موظف به اجرای این برنامه می‌دانند.

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در پایان تاکید کرد: «جز خود ما کسی نمی‌تواند آرزوی چهل ساله‌مان را محقق و این برنامه را اجرایی کند. امیدوارم در این تشکل که با همراهی و همدلی گروه‌های مختلف ایجاد شده است،‌ همه نقش‌افرینان نظام دارویی کشور جمع شوند و بخشی از این سند را تدوین کنند تا بتوانیم در کمتر از یک سال آینده سند پیشرفته، جامع و کاملی برای پیشبرد اهداف نظام دارویی کشور ارائه دهیم.» 

نظر شما