مدیرعامل شرکت ترکیب حمل و نقل:

افزایش خدمات‌رسانی ریلی با ورود واگن و لوکوموتیوهای جدید

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۸:۵۴:۴۳
کد خبر: ۸۹۴۰۲۵
افزایش خدمات‌رسانی ریلی با ورود واگن و لوکوموتیوهای جدید
مدیرعامل شرکت ترکیب حمل و نقل با بیان اینکه ۷۵ واگن از واگن‌های افتتاح شده متعلق به این مجموعه است، گفت:‌ با ورود این واگن‌ها به ناوگان ریلی، ظرفیت حمل بار ریلی کشور ۵۰ میلیون تن کیلومتر افزایش یافت.

به گزارش گروه روی خط خبرگزاری برنا؛  سبحان نظری مدیرعامل مجموعه ترکیب حمل و نقل درباره افتتاح ۷۵ دستگاه واگن در مراسم صبح دیروز گفت: تعداد ۷۵ واگن از واگن های راه اندازی شده که طی مراسمی با حضور وزیر محترم راه شهرسازی و مدیرعامل محترم راه آهن افتتاح شد متعلق به مجموعه ترکیب حمل ونقل بود. این شرکت یکی ازشرکت های تابعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن است و در حوزه حمل ونقل بار ریلی جاده ای و ترکیبی فعالیت می کند. 

او در تشریح عملکرد ۷۵ واگن افتتاح شده این مجموعه گفت: این واگن ها از نوع کفی دو محوره، مخصوص حمل کانتینر با ظرفیت ۳۲ تن است که می توان کانتینرهای ۲۰ و ۴۰ فوتی را با آن جابجا کرد .

نظری افزود: این مجموعه طی ۲۴ سال که از تاسیس آن می گذرد تجربه فعالیت در هر دو حوزه حمل و نقل داخلی وبین المللی را به خوبی به دست آورده است. 

مدیرعامل شرکت ترکیب حمل و نقل با بیان اینکه با احتساب این ۷۵ دستگاه ناوگان موجود این مجموعه به ۶۱۱ دستگاه بالغ می شود اضافه کرد: درمجموع با استفاده ازاین تعداد واگن قادر خواهیم بود تا به انواع صنایع و مشاغل خدمات رسانی بهتری انجام دهیم.

48e235a5-8b0a-4f9e-ba5b-bf99a13b4eda

او درادامه بااشاره به فعالیت های این مجموعه در صنعت حمل و نقل ریلی گفت: فعالیت های این مجموعه در حوزه های حمل ونقل محصولات فولادی، کانتینر، پالت، محصولات صنایع پتروشیمی وسیمان است و در مجموع می توان گفت نقش این مجموعه به عنوان یکی از حلقه های بسیار مهم زنجیره ارزش در صنایع فولاد پتروشیمی و صنایع معدنی انکارناپذیر است. 

نظری با بیان اینکه این تعداد واگن حدود ۵۰ میلیون تن کیلومتر در سال به ظرفیت ریلی کشور اضافه می کند گفت: با توجه به وظیفه ملی که بر دوش خود درجهت حمایت از تولید ملی ورونق اقتصادی احساس میکردیم قرار داد ساخت این واگن ها را با یکی از مجموعه های داخل کشور منعقد کردیم.

او در ادامه با بیان اینکه حمایت ها و سرمایه گذاری در حوزه تولیدات داخل در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو برای سایر دستگاه ها می تواند قرار گیرد گفت: حمایت راه آهن از سرمایه گذاری ها در این زمینه بر جذابیت این موضوع افزوده است. نکته بسیار مهم در این موضوع این است که برای توسعه صنعت ریلی و افزایش جمعیت ناوگان حمل ونقل ریلی کشور نیاز به حمایت های بسیار زیادی از جانب دولت محترم حس می شود که امیدوار هستیم این مهم تحقق یابد.

نظری در ادامه با تاکید بر اینکه در این پروژه حدود ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی صورت گرفته است افزود: این حمایت ها باید  از جنس تخصیص تسهیلات بلند مدت تر و کم بهره باشد تا جذابیت سرمایه گذاری افزایش پیدا کند و مجموعه های علاقه مند بتوانند فعالیت های مناسب تری را انجام دهند.

او در ادامه با دعوت از صاحبان صنایع بزرگ مانند فولاد و پتروشیمی و سیمان برای سرمایه گذاری در توسعه ناوگان ریلی گفت: با توجه به فرصت های زیاد و بزرگی که در سالهای آتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد می توان همکاری های بسیار مناسبی را در این حوزه رقم زد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز