سخنگوی سازمان ثبت احوال:

تامین نشدن بدنه کارت مشکل اصلی در صدور کارت هوشمند ملی است

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۹:۴۹:۴۱
کد خبر: ۸۹۴۰۶۳
تامین نشدن بدنه کارت مشکل اصلی در صدور کارت هوشمند ملی است
سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: با توجه به مباحث مطرح شده از سوی سخنگوی کمیسیون شورای ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی، مشکل اساسی در صدور کارت هوشمند ملی تامین نشدن بدنه کارت است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سیف الله ابو ترابی افزود: با توجه به طرح سئوال نماینده مردم سمیرم در مجلس، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس حضور یافت و توضیحاتی را در خصوص فرآیند صدور کارت هوشمند ملی و بومی سازی این کارت و مشکلات تاخیر در تامین بدنه کارت از سوی دستگاه دولتی را ارائه داد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع دیگری که از سوی این نماینده مطرح شده بود به کارگیری بازنشستگان بود که در این خصوص نیز با توجه به ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، سازمان ثبت احوال به صورت صد در صد این قانون را در زمان مقرر اجرا کرده است.

به گزارش ایرنا پیش از این، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی و به کارگیری بازنشستگان را محورهای اصلی تحقیق و تفحص از سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد ه بود.

 اصغر سلیمی افزود: نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی با حضور رئیس سازمان ثبت احوال کشور برگزارر شد که در این نشست کمیسیون درخواست تحقیق و تفحص یکی از نمایندگان از سازمان ثبت احوال کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی،   تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند، به کارگیری بازنشستگان و تعلل در اجرای طرح هوشمند سازی کارت‌های ملی شهروندان که قرار بود تا سال ۹۴ اجرایی شود را محورهای تحقیق و تفحص از سازمان ثبت احوال عنوان کرد.

سلیمی گفت: رئیس سازمان ثبت احوال در این کمیسیون اعلام کرد،   از میان حدود ۶۰ میلیون واجد شرایط دریافت کارت ملی ۵۳ میلیون نفر اقدام به تکمیل پرونده و رسید معتبر دریافت کردند تا بتوانند از طریق آن خدمات مبتنی بر کارت ملی را دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس تصریح کرد: مقرر شد کمیته‌ای در کمیسیون شوراها و امور داخلی عملکرد سازمان ثبت احوال را برسی کرده و گزارش کامل آن را به اطلاع سایر اعضا برساند.  

به گفته وی، تحقیق و تفحص از سازمان ثبت احوال کشور تا پیش از ارسال این گزارش، اجرا نخواهد شد.

ثبت احوال ظرفیت ماهانه تولید ۲.۵میلیون کارت را دارد

ابوترابی گفت: در حال حاضر ثبت احوال ظرفیت تولید ۲ و نیم میلیون عدد کارت هوشمند ملی در ماه را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۳ میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده اند و بیش از ۴۵میلیون و ۹۸۵هزار کارت نیز صادر شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت : ۶۲میلیون نفر از ایرانیان با احتساب حدود ۴میلیون ایرانی خارج از کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷میلیون نفر در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی هستند، تصریح کرد: تا پایان امسال پروژه کارت هوشمند ملی به سرانجام خواهد رسید.

ابو ترابی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای فناوری کشور که به همه دستگاه ها ابلاغ شده، تمام دستگاه ها برای احراز هویت می بایست از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال استعلام کنند.

نظر شما