نشست سراسری دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین:

ایجاد ۱۳۵ دفتر تسهیل گری در ۲۲ استان

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۱:۲۰:۰۸
کد خبر: ۸۹۴۱۵۵
ایجاد ۱۳۵ دفتر تسهیل گری در ۲۲ استان
رئیس سازمان امور اجتماعی: تاکنون ۱۳۵ دفتر تسهیلگری در ۲۲ استان و ۳۶ شهر و در مجموع در ۲۱۸ محله تشکیل شده است

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ آقای رستم وندی در نشست سراسری دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی با بیان اینکه تاسیس و راه اندازی دفاتر تسهیلگری براساس برنامه ششم توسعه انجام شده است، افزود: وزارت کشور راه اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی را تا امروز در ۲۲ استان دنبال کرده است.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۱۳۵ دفتر تسهیلگری در ۲۲ استان و ۳۶ شهر تشکیل شده است و با توجه به اینکه ۱۱۰۰ محله حاشین نشین داریم، تقریبا یک چهارم این محلات را فعلا با این اقدام پوشش داده ایم.

رستم وندی افزود: در مجموع این ۲۱۸ محله جمعیتی بالغ بر ۳میلیون نفر در مساحت ۳۱۷هزار هکتار، زیرپوشش قرار گرفته اند.

وی گفت: در این ۲۲ استان عمدتا در مرکز استان دفاتر تسهیلگری تاسیس شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی افزود: در دفاتر تسهیلگری کنونی ۸۱۰ نفر با تخصص‌های مختلف حضور دارند و بیش از ۶۰ درصد مدیریت این دفاتر با بانوان است؛ از این مجموعه حدود ۶۳ نفر مدرک دکتری و ۴۵۶نفر مدرک کارشناسی ارشد دارند.

در ادامه این نشست در زمینه‌های مختلفی، چون امنیت آفرینی، مبارزه با موادمخدر، اشتغالزایی و کمک به کودکان بازمانده از تحصیل؛ نمایندگان دفاتر تسهیلگری موفق در این زمینه‌ها به بیان تجارب و انتظار خود پرداختند.

در این نشست نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های حاضر ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر، انتظارات و مواردی را که امکان همکاری با دفاتر تسهیلگری دارند، اعلام کردند؛ در این نشست، همچنین از چند نفر از مدیران کل دفاتر اجتماعی استانداری‌ها تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز