در حاشیه بازدید از چند طرح بهداشتی و درمانی،

وزیر بهداشت واردات داروی چینی را تکذیب کرد

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۴:۵۹:۲۰
کد خبر: ۸۹۴۶۵۸
وزیر بهداشت واردات داروی چینی را تکذیب کرد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تکذیب ورود داروی بی‌کیفیت چینی به کشور گفت: 14 هزار پزشک خانواده آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

به گزارش برنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از چند طرح بهداشتی و درمانی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر ادعای برخی رسانه‌ها نسبت به ورود داروهای بی‌کیفیت چینی که گلایه مردم را در پی داشته، اظهار کرد: داروی بی‌کیفیت چینی تحت هیچ شرایطی وارد کشور نشده است.

وی با بیان اینکه این جریان از بیرون مرزها و توسط برخی رسانه‌های معاند جوسازی شده است، ادامه داد: این رسانه‌ها کاری جز تخریب ندارند و ورود این داروها تکذیب می‌شود و چیزی تخت عنوان داروهای چینی حتی یک قلم وارد کشور ما نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤال دیگری درباره وجود برخی داروهای به‌ظاهر کمیاب که دسترسی مردم به آن دشوار است، اما در بازار سیاه وجود دارد، بیان کرد: این ادعاها باید پیگیری شود.

نمکی اضافه کرد: معتقدیم در سیستم ما همه چیز تحت نظارت بوده و برخی داروها از قبل وجود داشته و برخی هم امکان دارد به علت نارسایی‌هایی باشد که در ساختار نظام نظارتی ما بوده که در حال اصلاح است و برخی هم از طریق قاچاق وارد می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برنامه وزارتخانه برای اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح ریل‌گذاری شده و اکنون 14 هزار پزشک خانواده در حال آماده شدن برای ارائه خدمت و راه‌اندازی سیستم ارجاع هستند.

نمکی تصریح کرد: ما همزمان در حال راه‌اندازی سیستم ارجاع هستیم و تا پایان سال حدود 70 درصد و تا پایان نیمه اول سال آینده 100 درصد کشور زیرپوشش پزشک خانواده و سیستم ارجاع قرار خواهند گرفت.

 

نظر شما