ماجرای گروگان گیری سه مرد روستایی چه بود؟

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۲۱:۱۶:۴۶
کد خبر: ۸۹۴۷۲۱
ماجرای گروگان گیری سه مرد روستایی چه بود؟
پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از گروگان گیری سه مرد روستایی خبر داد که با اقدم به موقع پلیس از چنگال آدم ربایان آزاد شدند.

به گزارش برنا؛ پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از گروگان‌گیری سه مرد روستایی خبر داد که با اقدم به موقع پلیس از چنگال آدم‌ربایان آزاد شدند.

سردار احمد طاهری جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر گروگان گرفته شدن ۳ مرد در روستای "هیتَک" شهرستان ایرانشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد، گروگانگیران که با مسئول یکی از کمپ های ترک اعتیاد آن شهرستان اختلاف قبلی داشتند به بهانه انتقال یک معتاد برای درمان، با این کمپ تماس گرفتند و ۴ نفر از نیروهای این مرکز برای انتقال فرد معتاد در نیمه شب دهم شهریورماه با سواری پراید به روستای هیتک اعزام می شوند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از رسیدن نیروهای مرکز ترک اعتیاد به محل، گروگانگیران ۳ نفر از سرنشینان پراید را که از خودرو پیاده شده بودند به گروگان گرفتند، از سوی دیگر راننده پراید علی رغم تیراندازی آدم ربایان موفق به فرار شد. گروگانگیران مسلح، ۳ سرنشین دیگر خودرو پراید را با خودروهای پژوپارس و ۴۰۵ به کوه های اطراف روستای هیتک منتقل کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح مهار، گفت: ماموران با استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی ۳ نفر از آدم ربایان را شناسایی و در عملیاتی ضربتی به صورت جداگانه در مخفیگاه‌هایشان دستگیر کردند.

طاهری تصریح کرد: آدم ربایان که از شناسایی خود و دستگیری ۳ نفر از همدستانشان مطلع شده بودند، عرصه را بر خود تنگ دیده و گروگان ها را صبح روز یازدهم شهریورماه؛ صحیح و سالم رها کرده و متواری شدند. تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان این پرونده ادامه دارد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ازنا

سردار حاجی محمد مهدیان نسب فرمانده نتظامی استان لرستان از توقیف خودرو پژو ۴۰۵ و کشف ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در ازنا خبر داد و گفت: ماموران کلانتری مرکزی ازنا حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مظنون شدند و با هماهنگی مقام قضائی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور ۵۱۰ عدد آدکلن و ۳ هزار و ۵۸۵ انواع عینک خارجی قاچاق کشف که کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند. یک نفر در این رابطه دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع ذی صلاح معرفی شد.

کشف محموله میلیاردی مکمل دارویی دام در اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف محموله مکمل دارویی دام به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد و گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان مطلع شدند فردی اقدام به دپوی مکمل دارویی دام در یک انبار می کند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از کسب مجوز قضائی در بازرسی از انبار مذکور، ۵۲کیسه مکمل دارویی دام کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد. یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

ترکیان افزود: ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال برآرد شده که پس از طی مراحل قانونی به اداره اموال تملیکی استان تحویل شد.

توقیف کامیون حامل بیش از ۲۵ تن شکر قاچاق در کامیاران

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از توقیف کامیون حامل بیش از ۲۵ تن شکر قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان کامیاران خبر داد و گفت: ماموران انتظامی کامیاران حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان کامیاران به کامیون کشنده حامل بار مشکوک و آن را طی یک عملیات متوقف کردند.

وی افزود: با هماهنگی قضائی در بازرسی از کامیون مذکور ۲۵ تن و ۲۵۰ کیلو شکر قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

کشف بیش از۲ تن خامه غیربهداشتی

سرهنگ رحمان عبدی فرمانده انتظامی عجب شیر استان آذربایجان شرقی از کشف بیش از۲ تن خامه غیربهداشتی خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد شهرستان عجب شیر، حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت باری ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این کامیون ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم خامه حیوانی غیر بهداشتی و فاقدمجوز به ارزش ۷۰۰میلیون ریال کشف کردند؛ در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

توقیف ۱۳ دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق

سرهنگ آذربرزین بابایی فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر از توقیف ۱۳ دستگاه کامیون حامل ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

وی افزود: مرزبانان پست کنترل مرزی تمرچین حین کنترل خودروهای عبوری از پایانه، به تعدادی کامیون حامل بار مشکوک شدند که برای بیشتر موضوع آنها را متوقف کردند. مرزبانان در بررسی از ۱۳ دستگاه کامیون، موفق به کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از قاچاقچیان حین خروج از کشور شدند.

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر با اشاره به دستگیری ۱۳ قاچاقچی و توقیف ۱۳ دستگاه کامیون، گفت: کارشناسان ارزش سوخت کشف شده را ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده به همراه متهمان و خودروهای توقیفی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۲ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق

سردارحاجی محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف بیش از ۲ کیلو گرم طلای خارجی قاچاق در الیگودرز خبر داد و گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایست و بازرسی خمه حین کنترل محور اصفهان – الیگودرز به یک دستگاه اتوبوس مظنون شده و آن را متوقف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس۲ کیلو و ۳۲۰ گرم طلای خارجی قاچاق کشف شد. گفت: کارشناسان ارزش طلاهای مکشوفه ( سرویس ، النگو و دستبند) بدون اجرت ساخت را ۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برآورد کردند و فرد خاطی با تشکیل پرونده به مراجع ذی صلاح معرفی شد .

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه متهم قصد انتقال و فروش طلاهای مکشوفه را در استان های جنوبی داشت، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

نظر شما