اردکانیان:

همکاری‌های ایران و افغانستان در حوزه برق سرعت می‌گیرد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۹:۱۳:۰۲
کد خبر: ۸۹۵۰۶۱
همکاری‌های ایران و افغانستان در حوزه برق سرعت می‌گیرد
وزیر نیرو با اشاره به توافق‌های اخیری که بین ایران و افغانستان در حوزه تولید و انتقال برق صورت گرفته، گفت: با تشکیل کمیته همکاری مشترک، توافق‌های حاصل شده با سرعت بیشتری اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ «رضا اردکانیان» افزود: تشکیل این کارگروه مشترک در حضور رئیس جمهوری افغانستان و با موافقت وی توصیه شده است و اکنون منتظر هستیم تا این کمیته هرچه زودتر تشکیل شود.

وی ادامه داد: در این کمیته درباره تاریخ برگزاری اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی رایزنی خواهد شد و بعد از آن برای برگزاری این اجلاس اقدام های لازم صورت خواهد گرفت.

وزیر نیرو درباره توافق ایران و افغانستان برای تعمیر توربین‌ها و ترانس‌های برق افغان هم گفت: این کارها در حال اجرا شدن هستند.

«همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو به همراه «محمد حسن متولی زاده»، مدیرعامل شرکت توانیر۲۶ مرداد امسال برای گفت و گو با مقام های وزارت آب و انرژی افغانستان سفری چند روزه به کابل داشتند. این سفر منتهی به امضای یاداشت تفاهمی بین مقام‌های ایرانی و افغان شد که امکان تبادل برق بین دو کشور را میسر خواهد کرد.

از دیگر نتایج این سفر تمدید قرارداد صادرات برق ایران به افغانستان، امضای توافق همکاری‌های برقی، همکاری ایران برای کاهش تلفات شبکه برق افغانستان، توسعه شبکه برق افغانستان توسط ایران، احداث خط انتقال زرنج، توافق برای ترانزیت برق، نوسازی شبکه برق افغانستان توسط ایران و بازسازی تعدادی از ترانس‌ها و توربین‌های برق افغانستان بود.

نظر شما