دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان:

دغدغه عدالت آموزشی در مدارس دولتی جدی است/ برگزاری سیزدهین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی، ۲۳ تا ۲۶ شهریور ماه

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۰:۴۷:۵۳
کد خبر: ۸۹۵۱۳۱
دغدغه عدالت آموزشی در مدارس دولتی جدی است/ برگزاری سیزدهین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی، ۲۳ تا ۲۶ شهریور ماه
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه عدالت آموزشی دغدغه ای جدی است که طی تمام این سال ها با آن درگیر بوده ایم، گفت: در واقع ما نتوانستیم در سراسر کشور این عدالت را با محوریت آموزش و پرورش اجرا کنیم و نتایج کنکور هم نشان دهنده این ادعاست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ صبح امروز نشست خبری حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با موضوع تشریح فعالیت های این اتحادیه در مراسم اربعین حسینی و کنگره انجمن های اسلامی برگزار شد.

در این نشست تاریخی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در خواست ما از آموزش و پرورش، کنار گذاشتن تصدی گری در حوزه پرورشی است، گفت: ما می خواهیم آموزش و پرورش به تشکل ها اعتماد کند و نقش پدری را برای او داشته باشد، اما متاسفانه اکنون تنها در اجرای برنامه های فرهنگی مسئولیت اجرایی را برعهده می گیرند.

عدالت آموزشی دغدغه مدارس دولتی

وی عنوان کرد: امیدواریم با پشتیبانی تشکل ها شاهد آموزش و پرورشی بالنده باشیم و بتوانیم در بحث عدالت آموزشی که دغدغه ما است مدارس دولتی را تحت پوشش قرار دهیم به گونه ای که نتایج کنکور بهتری را نسبت به آموزشگاه های غیر دولتی داشته باشیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزانبا اشاره به اینکه تابستان پر شوری را پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: در این دوره جشنواره رسانش را برگزار کردیم. درگیرکردن بچه ها با فضای رسانه ای از اهدافی بود که بتوانیم آنها را توانمند کنیم تا در این عرصه اثر گذار باشند که خوشبختانه سه هزار دانش آموز درگیر آن شدند.

 اردوهای جهادی در  آق قلا و پلدختر

وی ادامه داد: در تابستان برای بیش از ۵ هزار نفر اردو برگزار کردیم که بیشتر در حوزه کارآفرینی و بصیریت افزایی و مهارت های کار تشکلی با عنوان طلایه داران برگزار شد. در حوزه اردوهای جهادی کار ویژه ای انجام دادیم که آق قلا و پلدختر نقطه های مشخص این اردوها بودند که بیش از ۷۰۰ دانش آموز در این مناطق حضور پیدا کرده و در ساخت مدارس و کارهای عمرانی دیگر ایفای نقش کردند.

وی درباره برنامه های پیش رو به فعالیت هیئت های انصارالمهدی در سراسر کشور با شروع ایام محرم اشاره کرد و گفت: تاکنون باکمک خودجوش دانش آموزان توانسته ایم برنامه های خوبی را برای این ایام تدوین و اجرا کنیم.

تاریخی به صعود سراسری دانش آموزان به قله سبلان اشاره کرد و ادامه داد: پیش از صعود تمرین های خوبی با دانش آموزان شد که بر اساس آن صعود موفقی را در قله سبلان که واقع در استان اردبیل است داشتیم.

برگزاری سیزدهین کنگره اتحادیه، انجمن های اسلامی با شعار "تا اوج افتخار"

وی از برگزاری سیزدهین کنگره اتحادیه، با شعار "تا اوج افتخار" از ۲۳ تا ۲۶ شهریور در اردوگاه باهنر خبر داد و گفت: این کنگره هر سه سال یکبار برگزار می‌شود و امسال با چهلمین سال تشکیل اتحادیه مقارن شده است. شرکت کنندگان، نمایندگان ۱۴ هزار انجمن اسلامی هستند که در شهرهای خود از طریق انتخابات برگزیده شدند و در روز اصلی کنگره، از میان آنها و از طریق انتخابات یک دختر و یک پسر برای شورای مرکزی انتخاب می شوند.

تاریخی با بیان اینکه این انتخابات به دور از حاشیه‌های سیاسی و در فضای رقابتی سالم برگزار می‌شود، گفت: مسئولان کشوری و لشکری مهمان برنامه ما هستند و از برگزیدگان انجمن‌های برتر و برترین‌های کنکور تقدیر خواهد شد. ۲۵ نفر از اعضای اصلی انجمن، رتبه دو رقمی کسب کردند که به تبع کل کشور بخشی از آنها در مدارس خاص تحصیل کرده‌اند.

وی در پایان افزود:سال گذشته تجربه موفقی برای مراسم اربعین داشتیم و امسال هم آن را ادامه می دهیم، بعلاوه سه کار ویژه را پیگیری خواهیم کرد؛ نخست موکب‌های سیار است. دوم "نذر قدم‌های زینب" ویژه گروه دختران و سوم "زیارت به نیابت" است که زیارت آنها به نیابت از شهدای دانش آموز انجام می‌شود و برنامه ما ساماندهی ۱۵۰۰ دانش آموز برای زیارت کربلا در اربعین خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز