به منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی انجام می شود؛

آماده باش ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۵ در ایام عزاداری

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۲:۱۶:۳۵
کد خبر: ۸۹۵۶۸۰
آماده باش ستاد مدیریت بحران  منطقه ۱۵ در ایام عزاداری
ستاد مدیریت بحران منطقه 15 در دهه نخست ماه محرم به منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی در آماده باش به سر می برد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ منوچهر رحیمی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه گفت:  اعضای این ستاد در ساعات غیراداری ایام سوگواری محرم (از روز اول تا هشتم محرم) به‌صورت آنکال (در دسترس) بودند و در روزها و شب‌های تاسوعا و عاشورا نیز در وضعیت آماده باش زرد قرار دارند و خودروها و تجهیزات امداد و نجات موجود در پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران در وضعیت عملیات است.

وی اضافه کرد:  با همکاری منطقه 8 عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اکیپ های عملیاتی در محل های پر تردد محله های منطقه مستقر است.

رحیمی با اشاره به اینکه با هدف ایمن‌سازی مساجد، حسینیه ها و تکایا و هیئت‌های مذهبی، دستورالعمل رعایت نکات ایمنی در مراسم های عزاداری تهیه و به نواحی اطلاع رسانی شده است، افزود: کارشناسان واحد پیشگیری منطقه هشت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز ضمن بازدید از تکیه ها و حسینیه های منطقه، تذکرات و آموزش های لازم را به مسئولین مربوطه ارائه می کنند.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه در ادامه به چند بند از دستورالعمل اشاره کرد و گفت: خودداری از انجام  انشعاب غیراستاندارد برق و گاز توسط افراد غیرمتخصص، عدم نگهداری کپسول‌های گاز و دیگر مواد نفتی و شیمیایی(رنگ یا تینر) در داخل مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و پیش‌بینی وسایل اطفای حریق و کمک‌های اولیه در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و آموزش نحوه استفاده از آنها به افراد مشخص شده از جمله بندهای این دستورالعمل است.

رحیمی با بیان اینکه صدای بلندگوها طوری باشد که برای ساکنان محل و بیمارستان‌های مجاور مزاحمت صوتی ایجاد نکند، افزود:  درب مساجد و حسینیه‌ها به سمت بیرون باز شده و از قراردادن هرگونه اشیای و وسایل غیر ضروری که موجب مسدود شدن راه عبور و مرور باشد، اکیداً خودداری شود.

نظر شما