حجت الاسلام اشرفی اصفهانی:

تهاجم فرهنگی مهمترین سلاح دشمن در حذف قیام حسینی/ احیای مفاهیم و حفظ ارزش ها، اساسی ترین رکن پایداری قیام عاشوراست

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۰۴:۲۱:۵۶
کد خبر: ۸۹۵۷۵۳
تهاجم فرهنگی مهمترین سلاح دشمن در حذف قیام حسینی/ احیای مفاهیم و حفظ ارزش ها، اساسی ترین رکن پایداری قیام عاشوراست
حجت الاسلام اشرفی اصفهانی با بیان اینکه نهضت عاشورا یک برنامه انسانی است و منحصر به یک مذهب و دین خاص نیست گفت: همین ویژگی سبب شده تا نسل های پیش رو خلوص این قیام را درک کرده و به شکل خودجوش عشق حسینی را در دل بپرورانند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، رئیس هیئت بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مراسم عاشورا به آسانی به دست این نسل نرسیده و پدران شما رنج های و سختی های زیادی را برای رساندن این امانت به دست شما متحمل شده اند گفت: این نسل و نسل های آینده باید این امانت را حفظ کنند و آن را به نسل های بعدی برسانند.

وی ادامه داد: عاشورا یک برنامه انسانی است و منحصر به یک مذهب و دین خاص نیست. همین ویژگی سبب شده تا نسل های پیش رو خلوص این قیام را درک کرده و به شکل خودجوش عشق حسینی را در دل بپرورانند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ تلاش های بسیاری صورت گرفت تا قیام اباعبدالله را محو کنند افزود: چراغی که نورش به وسیله خداوند افروخته شده، خاموش نمی شود. تمام نسل ها مسئول ادامه دادن مراسم عاشورا و زنده نگاه داشتن آن هستند چرا که این امانت به آسانی به دست این نسل نرسیده است.

وی توضیح داد: جریان هایی تاریخی برای حذف قیام عاشورا از سوی حکام و نظام ها به این دلیل است که این مراسم همواره ضد طاغوت های زمان بوده است.

وی افزود: نسل ها یک مسئولیت دیگر هم دارند که عبارت است از حفظ اصالت و شرعی بودن این مراسم. برای حفظ اصالت این مراسم باید مصیبت عاشورا را زنده کنیم اما در راه این هدف عاطفی، زیاده روی نکنیم. مسئولیت دیگر ما در این زمینه احیای مفاهیم و ارزش های عاشورا است. چراکه تمام عزاداری های عاشورایی باید شرعی باشد.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی در خصوص تحول و نوآوری در مراسم عاشورا با استفاده از روش های جدید گفت: مداحی حسینی با وسایلی که اندوه خود را با آنها نشان می­دهیم تفاوت دارند. این مداحی ها از طریق ائمه علیهم السلام به ما رسیده و تغییر و حذف آنها جایز نیست اما استفاده از وسایل نشان دادن اندوه در عاشورا به شرطی جایز است که طبق موازین شرع باشد.

وی با بیان اینکه بدون تردید، نهضتی که سید‌الشهدا(ع) با تقدیم خون پاک خویش، اهل بیت و یاران باوفایش به پا کرد، نهضتی جاودانه خواهد بود که در طول تاریخ تا روز قیامت استمرار خواهد یافت.

وی یکی دیگر از راه های زنده نگه داشتن نهضت سیدالشهدا(ع) را عالم و عادل بودن شیعه دانست و عنوان کرد:  وظیفه شیعه این است که عالم و عادل شود؛ یعنی خوبی‌ها را بشناسد و به آنها عمل کند و دستورهای دینی را نصب‌العین خود قرار دهد و با دشمنان دین بستیزد.

وی در پایان با اشاره به اینکه فرزندان نسل 80 و 90 ما در خطر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام هستند گفت: امروزه دشمن با تکنولوژی ماهواره و با قلم در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی و مسلمانان است، باید دشمن و دشمنی را شناسایی کرد و با حکمت، موعظه حَسَن و جدال احسن تهاجم‌های فرهنگی وی را دفع نمود و از کیان اسلام دفاع کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز