انتقال قلب پسر ۹ ساله در روزعاشورا برای پیوند به پسر ۹ ساله تهرانی

۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۰۹:۱۳:۰۴
کد خبر: ۸۹۶۱۰۶
انتقال قلب پسر ۹ ساله در روزعاشورا برای پیوند به پسر ۹ ساله تهرانی
با کمک تیم تخصصی پزشکان قلب پسر ۹ ساله یزدی که براثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود در روز عاشورا با پرواز به تهران منتقل شد تا به پسر ۹ ساله تهرانی اهدا شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  چند روز پیش بود که امیرعلی درویش در یک حادثه رانندگی اسیب دید و راهی بیمارستان شهید رهنمون  شد.

تلاش برای بازگرداندن امیرعلی به زندگی آغاز شد اما شدت ضربه ای که به سر پسرک ۹ ساله وارد شده بوده باعث شد او دچار مرگ مغزی شود. با مرگ مغزی کودک تیم رضایت گیری  واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان موفق شدند رضایت خانواده امیرعلی برای اهدای اعضای بدن او را بگیرند. به این ترتیب سفر قلب کوچک امیرعلی از یزد به تهران در روز عاشورا کلید خورد.

دکتر ساناز دهقانی مسول گروه پیوند وزارت بهداشت دراین باره گفت: در تهران کودک نه ساله ای برای ادامه زندگی به پیوند قلب نیاز داشت به همین منظور با اعلام رضایت بیمار مرگ مغزی یزدی تیمی از پزشکان صبح امروز با پرواز به یزد رفتند.

وی افزود:با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و با کمک اورژانس کشور تیم پزشکی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز و پس از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفتند تا بعد از دریافت قلب پیوندی  به تهران بازگردند.

وی در پایان افزود:در حال حاضر تیم پزشکی برای انتقال قلب به تهران  تمام تلاش خود را انجام می دهد و امیدواریم پیوند نیز با موفقیت انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز