انتقاد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر از عدم اجرای پارک حاشیه ای:

اجاره موزاییکی پیاده روهای ولیعصر/ فضای پارک خیابان را چهار پایه می‌گذارند و پیاده راه را موزاییکی اجاره می‌دهند

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۵:۲۹:۲۷
کد خبر: ۸۹۶۱۵۵
اجاره موزاییکی پیاده روهای ولیعصر/ فضای پارک خیابان را چهار پایه می‌گذارند و پیاده راه را موزاییکی اجاره می‌دهند
عدم اجرای مصوبات شورای شهر منجر به بروز تخلفاتی شده است. تخلفاتی که شاید عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد. این تخلفات به گفته محمد علیخانی از گذاشتن مانعی برای گرفتن جا پارک تا فروش پیاده راه را شامل می شود که معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت بدان بی توجه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ پیدا کردن جا پارک در تهران از جمله بزرگترین معضلاتی است که رانندگان وسایل نقلیه از آن یاد می کنند. اما نداشتن جا پارک به گلایه ختم نمی شود. دور زدن ماشین ها برای پیدا کردن پارک، خود از عواملی است که آلودگی هوای پایتخت را دو چندان می کند. از سوی دیگر از دیگر مشکلات، پارک خودرو ها در تمام طول روز در کنار خیابان است و منجر به عدم استفاده برابر شهروندان به فضای عمومی می شود اما چنان چه قاعده و قانونی در این رابطه وجود داشته باشد دیگر نه افراد برای پیدا کردن جا پارک دور خیابان ها وقت خود را تلف می کنند و نه رها کردن خودرو ها در تمام طول روز صرفه اقتصادی دارد. از این رو در 17 بهمن 96 مصوبه ای در شورای شهر تهران به تصویب رسید. در این مصوبه ضمن الزام شهرداری به ساماندهی پارک حاشیه ای عنوان شده است: " شهرداری تهران موظف است حداکثر ظرف مدت 30 روز نسبت به تدوین و ارایه برنامه عملیاتی ساماندهی تمامی فضاهای موجود در حاشیه معابر اصلی و فرعی شهر تهران که قابلیت پارک خودرو را دارند، به استناد مطالعات انجام شده و با رویکرد بکارگیری آخرین تکنولوژی موجود و تحقق منابع درآمدی پایدار اقدام نماید."

از آن زمان سه شهردار تغییر پیدا کرده است و تنها چند منطقه به صورت پایلوت پارک حاشیه ای را به خود دیده است. این روزها عدم مدیریت شهرداری تهران سبب حضور و مانور سودجویان شده است. بدین ترتیب افراد با گذاشتن چهارپایه مانع از پارک خودرو های دیگر شده و در قبال اجازه پارک، پول دریافت می کنند. محمد علیخانی ؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران واکنش نسبت به این ماجرا نشان داد. وی ضمن اینکه فروختن جای پارک و یا گرفتن جا پارک توسط افراد و ادارات را غیر قانونی دانست از فروش موزاییک خیابان های ولیعصر برای استفاده خودروها خبر داد.

 

خسارات مادی و معنوی به شهر به دلیل عدم اجرای پارک حاشیه ای/ اطراف ادارات به پارکینگ ادارات  تبدیل شده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: پارک حاشیه جز برنامه ها است و باید شهرداری آن را ساماندهی کند. یکی از انتقادات ما به حوزه حمل و نقل شهرداری عدم اجرای مصوبات شورا از جمله پارک حاشیه ای است که خسارات مادی و معنوی به شهر زده است.

علیخانی تاکید کرد: عدم اجرای این مصوبه شهر را بی نظم و مردم را با چالش رو به رو کرده است. متاسفانه امروزه اطراف خیلی از ادارات، پارکینگِ کارمندانِ اداره شده است. این اقدامات مزاحمت زیادی برای مردم دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد:  بدین معنا که فردی می خواهد به خانه ی خودش برود اما نمی تواند ؛ چرا که کارمندان ادارات از صبح اول وقت ماشین های خود را می گذارند  و بعد از ظهر ماشین خود را بر می دارند. فضای خیابان را اشغال و برای مردم مزاحمت درست کرده اند.

وی با تاکید بر این که این اقدامات  برای شهر ترافیک درست کرده ، اظهار کرد:  این ها مواردی است که بارها گفته ایم اما گوش شنوا وجود ندارد.

علیخانی با اشاره به اینکه ساماندهی پارک حاشیه ای به نفع شهرداری است ، گفت:  این در صورتی است که امروزه رستوران ها جا پارک را با چهارپایه می گیرند که این امر تخلف است.

وی در توضیح چرایی تخلف گرفتن جاپارک در خیابان ها، عنوان کرد:  خیابان ها و معابر در زمره فضای عمومی شهری هستند و کسی حق ندارد این کار را انجام بدهد.

علیخانی ضمن ابراز تاسف خاطر نشان کرد: برخی از تعمیرگاه ها و مغازه ها فضا را به اجاره می گذارند. گزارشاتی از خیابان ولیعصر به دست ما رسیده است که عنوان می کند برخی افراد به صورت موزاییکی فضا ها را اجاره می دهند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان گفت: متاسفانه فضای پارک خیابان را چهار پایه می گذارند و پیاده راه را موزاییکی اجاره می دهند. به طور کلی شهر را به دیگران تقدیم کرده ایم. وقتی برای شهر برنامه ریزی نداشته باشیم و شهر را اداره نکنیم دیگران آن را مدیریت می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز