۳۰۰ میلیارد تومان، هزینه سالانه چاپ قبض آب و برق

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۴:۰۱:۰۷
کد خبر: ۸۹۶۵۳۸
۳۰۰ میلیارد تومان، هزینه سالانه چاپ قبض آب و برق
وزیر نیرو گفت: هزینه‌های چاپ قبوض کاغذی سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود که با حذف آن‌ها این رقم صرفه جویی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا اردکانیان، درباره حذف قبض کاغذی برای مشترکان برق و اینکه آیا قبض آب‌بها هم حذف خواهد شد یا خیر، گفت: انشاالله برای قبض آب هم چنین اقدامی را انجام خواهیم داد. سعی‌مان این است که اثرات این کار و بازخوردی که دریافت می‌کنیم، موثر و مثبت باشد که زعم ما این گونه است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: حذف قبوض کاغذی را با یک هدف صحیح آغاز و قدمی رو به جلو برداشته‌ایم، در اینکه حذف قبوض کاغذی فوایدی دارد، تردیدی نیست. می‌دانید در سال چند اصله درخت قطع می‌شود تا قبوض برق، آب، گاز و تلفن تولید شود؟ بنابراین ما با این کار به محیط زیست کمک می‌کنیم.

وی یاد آور شد: هزینه‌های چاپ قبوض سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که با حذف‌شان این رقم را صرفه‌جویی خواهیم کرد و باید بگویم از همین محل است که شرکت توانیر اعلام کرد امسال ۱۰۰ هزار بسته نوشته افزار در میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد کرد.

اردکانیان درباره این‌که نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه افرادی که شاغل در بخش‌های مرتبط با صدور قبض هستند، تعدیل و شغل خود را از دست بدهند، گفت: با حذف قبوض کاغذی بنا نداریم نیرو‌هایی که در این حوزه فعالیت داشتند را حذف کنیم بلکه آن‌ها در بخش‌های دیگر به کار خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اهالی چند روستا از آبگیری سد گتوند شکایت دارند و عنوان می‌کنند که خانه و زندگی‌شان زیر آب رفته است، بیان کرد: اطلاعاتی که همکاران بنده در این خصوص داده‌اند این است که ۲ روستا به ترتیب با ۵۵ و ۲۸ خانوار طبق قانون در سال‌های ۹۰و ۹۱ تملک شدند و بهای آن‌ها هم پرداخت شده است.

وزیر نیرو افزود: اهالی یکی از روستا‌ها بعد از آن‌که بهای تملک پرداخت شده را دریافت کردند، آن‌جا را ترک و آب‌گیری سد صورت گرفت و محل به زیر آب رفت، اما سال‌های بعد که این روستا به دلیل خشکسالی از زیر آب بیرون آمد دوباره مورد استفاده موقت گرفت.

وی ادامه داد: حال باتوجه به شرایط آبی ارتفاع آب افزایش پیدا کرده و مشکلاتی کوتاه مدت ایجاد شده است.

اردکانیان بیان کرد: آن‌چه که بنده می‌توانم به شما عرض کنم این است که وزارت نیرو وظایف قانونی خود را انجام داده است منتها در عین حال هر کمک دیگری از عهده شرکت‌های نیرو بربیاد انجام می‌دهیم.

نظر شما