نماینده مجلس:

افزایش غیر قانونی بلیت هواپیما مورد پیگیری قرار می‌گیرد

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۲۰:۴۶:۵۴
کد خبر: ۸۹۶۹۴۰
افزایش غیر قانونی بلیت هواپیما مورد پیگیری قرار می‌گیرد
یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بر اساس قانون قیمت بلیت هواپیما باید بر اساس نرخ آذرماه سال ٩٧ باشد گفت: قیمت بیش از این نرخ تخلف بوده و ما آن را در کمیسیون پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شادمهر کاظم زاده، در خصوص افزایش و تفاوت قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر بیان کرد: در برخی موارد اعترضاتی نسبت به قیمت بلیت هواپیما وجود داشت، م ا موضوع را بررسی کردیم و شاهد یک اختلاف قیمت و جهش قیمت در این حوزه بودیم.

وی افزود: بر اساس قانون مرجع رسمی اعلام قیمت بلیط هواپیما کمیسیونی در وزارت راه و شهرسازی است، در قانون برنامه پنجم مجوز داده شده است که در مواقعی بلیت‌های آخر با قیمت شناور اعلام شود که این خود دستاویزی شده بود تا بلیت‌های مانده را با قیمت شناور اعلام کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در جلسه‌ای با وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور به بحث و بررسی بر سر این موضوع پرداختیم، در نهایت وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی راسما اعلام کردند که مبنای قیمت باید بر اساس آذرماه سال ٩٧ باشد و اعلام قیمت بیشتر از این تخلف محسوب می شود.

وی افزود: خود وزارت راه و شهرسازی با استفاده از اهرم‌های نظارتی تخلفات این حوزه را پیگیری می کند، اگر افزایش قیمتی بر خلاف قانون صورت گرفته باشد ما نیز آن را در کمیسیون مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

کاظم زاده در پایان گفت: با توجه به شرایط کنونی کششی میان قیمت‌ها و خرید مردم در این حوزه وجود ندارد، مردم نمی توانند بیش از این در این حوزه هزینه بپردازند. در جلسه دو هفته گذشته در کمیسیون عمران باری دیگر این موضوع به وزیر گوشزد شد، وزیر نیز اعلام کرد که مبنای قیمت ها بر اساس اذرماه سال ٩٧ است و بیش از این نیز تخلف است.

نظر شما