در گفت‌وگو با برنا مطرح شد؛

وکیل بیمارستان: دستور موقت قاضی برای انتقال نوزاد به بهزیستی صادر شده است/ مادر نوزاد: نگذاشتند به فرزندم شیر بدهم/ سالم هستم و اعتیاد ندارم

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۳:۱۷:۲۴
کد خبر: ۸۹۷۵۰۸
وکیل بیمارستان: دستور موقت قاضی برای انتقال نوزاد به بهزیستی صادر شده است/ مادر نوزاد: نگذاشتند به فرزندم شیر بدهم/ سالم هستم و اعتیاد ندارم
طی روز گذشته خبری مبنی بر گرفتن نوزادی از مادر از سوی یکی از بیمارستان های تهران در خبرگزاری برنا منتشر شد که در این راستا وکیل این بیمارستان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ شامگاه 15 شهریور دختر 17 ساله ای در ماشین و در راه بیمارستان زایمان می کند. فاطمه ادعا دارد در عقد موقت مردی بوده است که در حال حاضر تمام مدارک را برداشته و متواری است. با این شرایط به بیمارستان مراجعه می کند تا بند ناف بچه اش را ببرند و گواهی تولد صادر شود بدین ترتیب مادر بتواند فرزندی شناسنامه دار داشته باشد. فاطمه می گوید با مددکار بیمارستان درد دل کرده است و از شرایط بدش گفته اما مددکار که باید محرم رازش باشد گزارشی رد کرده تا نوزاد را به مادرش تحویل ندهد. مادر مدعی است آزمایش اعتیاد داده است و سالم بوده و خانواده اش پذیرای نوزاد خواهند بود. او نتوانسته به فرزند خود شیر بدهد و در حال حاضر به دنبال نوزاد خود در نقاط مختلف شهر است. وکیل بیمارستان در پاسخ به این خبر اظهار می کند طبق گزارش مددکار ، امکان فروش نوزاد از سوی خانواده مادر وجود داشته است و به همین دلیل صبح روز شنبه و بعد از گذشت 7 روز از تولد نوزاد، بر اساس دستور قاضی، نوزاد به بهزیستی منتقل شده است.

دستور موقت قاضی وجود دارد

علی جلالی، وکیل بیمارستان بازرگانان در رابطه با دلیل عدم تحویل نوزاد به مادر گفت: اتفاقاتی در بیمارستان رخ داد و صحنه هایی مشاهده کردیم که احتمال دادیم در بیمارستان خرید و فروش نوزاد صورت بگیرد. به مددکار بیمارستان اطلاع دادند. مددکار بیمارستان مکاتبه ای با دادیاری کرد و گفته شد که احتمال این کار هست و با توجه به گزارشات و بررسی های مددکاری بیمارستان، احتمال اینکه حضانت بچه با تداخلی مواجه شود، وجود دارد.

او افزود: این موضوع را به قاضی اعلام کردیم و از قاضی دستور گرفتیم  و قاضی عنوان کرده که به هیچ عنوان طفل به مادر تحویل داده نشود مگر اینکه مادر مراجعه کند و صلاحیتش احراز شود.

این وکیل در پاسخ به این سوال که  چرا پیش از دستور قاضی ، یک هفته نوزاد در بیمارستان نگهداری شده و چرا اجازه شیر دهی به مادر داده نمی شود، گفت: وقتی قاضی می گوید صلاحیت نگهداری ندارد اگر بچه را به مادر بدهیم ممکن است به بچه آسیب برسانند و یا مجدد به ما ممکن است تحویل ندهد.

جلالی اضافه کرد: ما در چند روز گذشته از اورژانس اجتماعی درخواست کردیم که برای گرفتن نوزاد حاضر شود اما به دلیل تعطیلی، ناچار شدیم تا امروز ساعت 8 و نیم نوزاد را نگهداری کنیم.

وکیل بیمارستان بازرگانان با اشاره به اینکه نوزاد تحویل بهزیستی شده است، بیان کرد: ما دستور قاضی را در بحث نگهداری و تحویل اجرا کرده ایم.

او خاطر نشان کرد: در این گونه موضوعات تشخیص مددکاری بیمارستان اهمیت دارد. ما نمی توانیم احراز صلاحیت کنیم. هزینه ی زیادی انجام دادیم که مددکار استخدام کنیم و سعی داریم به مریض های خود کمک می کنیم تا در شرایط خوبی باشند.

جلالی با اشاره به اینکه مددکاری بیمارستان فعالیت های زیادی انجام می دهد، گفت: تشخیص مددکاری در این رابطه وجود داشت چرا که مددکار احتمال می داد مادر کارتن خواب باشد ما به تشخیص او احترام می گذاریم. کما اینکه قاضی هم تائید کرده است.

گواهی تولد برای نوزاد صادر نشده است

سمیرا داوری ؛ مددکار و همراه فاطمه، مادر نوزاد در گفتگو با برنا عنوان کرد:  از صبح با زنی که زایمان کرده است دور شهر از بیمارستان تا دادرسی سرگردان هستیم. هر چه با بیمارستان صحبت می کنم پاسخ نمی دهند.  حال مادر بد است و تب شیر کرده است. می خواهد به بچه اش شیر بدهد اما نمی گذارند ما بچه را ببینیم.

او افزود: بیمارستان به ما آدرس مشخصی نمی دهند و نمی دانیم که بچه کجا است؟

داوری با اشاره به اینکه بیمارستان ادعا کرده مادر اعتیاد دارد و صحت عقل ندارد، بیان کرد: طبق آزمایشات مادر سالم است و اعتیاد ندارد. حتی بیمارستان تا کنون گواهی تولد هم صادر نکرده اند .

او گفت: حتی مادر اگر جنون داشته باشد باید گواهی تولد صادر شود در حالی که متاسفانه حتی یکبار هم اجازه شیردهی به مادر داده نشده است و گفته شد مادر صلاحیت ندارید .

پس از صحبت با فاطمه، مادر کودک مشخص شد که مادر شب 15 شهریور و در مسیر بیمارستان(در ماشین) نوزاد خود را به دنیا آورده است. فاطمه که بعد از درد زایمان به سمت بیمارستان حرکت کرده ناچار شده برای بریدن بند ناف و گواهی تولد مبلغ  3میلیون تومان به بیمارستان پرداخت کند و پس از زایمان اجازه دیدن فرزند خود را نداشته است.

طبق بررسی های خبرنگار برنا قاضی در تاریخ 23 شهریور ماه دستور موقت انتقال نوزاد به بهزیستی جهت بررسی های لازم را داده شده است و مطلب نوزادی که به اجبارِ بیمارستان از مادر گرفته شد/ مسئولان بیمارستان: موظف به پاسخگویی نیستیم در بامداد 22 شهریور ماه منتشر شده است و در روزهای اخیر دو روز اداری برای انجام فعالیت های اداری و انتقال نوزاد به مرکز بهزیستی و گرفتن دستور موقت قاضی وجود داشته است.

4

نظر شما