آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان منجر به جوان‌گرایی شد؟

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۸:۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۹۷۶۲۹
آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان منجر به جوان‌گرایی شد؟
معاون وزیر ورزش و جوانان از عدم جوان‌گرایی در اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان انتقاد و به لزوم ورود مجلس به انتصابات حوزه جوانان تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در ادامه این قانون، شهردار تهران، شهردار مشهد و برخی از استانداران و مقامات از میز کنار گذاشته شدند. این در حالی است که بعضا می‌بینیم برخی از بازنشستگان همچنان در برخی مجموعه‌های دولتی حضور دارند و برخی دیگر از بازنشستگان از پستی به پست دیگر رفته‌اند. اما جایی این قانون به سخره گرفته می‌شود که فردی با سن کمتر (البته بازنشسته) جای خود را به فردی با سن بیشتر (البته شاغل) می‌دهد. در این رابطه به سراغ محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان، رفتیم. تندگویان ضمن انتقاد از حضور افرادی با سن بالاتر از مشمولین به لزوم دریافت گزارش‌های سه ماهه مجلس از ارگان‌های مختلف تاکید کرد.

تندگویان: لزوم ارائه گزارش مجلس از دولت در خصوص انتصابات جوانان

محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به عدم استفاده از جوانان و تخطی از قانون منع بازنشستگان گفت: مجلس قانونی تصویب کرده و هر سه ماه یک‌بار باید گزارش گرفته شود. اینکه هر قانونی تصویب شود اما پس از سال‌ها عدم اجرای آن بررسی نشود، چه ارزشی دارد؟

وی افزود: باید مجلس کارگروهی برای پایش قانون تشکیل بدهد که مشخص شود این قانون در راستای جوان‌گرایی بوده یا یک استاندار 64 ساله را برداشته و به جای او یک استاندار 69 ساله گذاشته‌اند؛ این چه  فایده‌ای دارد؟

تندگویان تاکید کرد: ما معتقدیم قانون بازنشستگی درصد قابل قبول و مناسبی به جوان‌گرایی منجر نشده است چراکه یک بازنشسته می‌رود و فرد دیگری در شرف بازنشستگی می‌آید از این رو باید گزارش گرفته شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: من چند بار به سازمان امور استخدامی نامه زدم که لیست انتصابات حوزه جوانان را به ما بدهند و نهایتا رسما به ما گفتند شما خودتان نامه به دستگاه‌ها بزنید.

وی در پایان گفت: این نوع پیگیری عملا به جایی نمی‌رسد ولی مجلس به عنوان نهاد فرادستی می‌تواند ورود پیدا کرده و دولت را مکلف سازد تا گزارش ارائه کند. این گزارش به درد ما هم می‌خورد و من حاضرم در آن کمیته باشم و کمک کنم اما به عنوان فردی که زیر مجموعه دولت است نمی‌توانم در حوزه انتصاب با نهادها برخورد کنم.

نظر شما
پرونده ویژه