رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران:

رود دره‌ها ستون‌های شهر هستند، بارگذاری نکنید/ صیانت از رود دره‌ها همچنان در مرحله پیگیری!/ پیگیری رای ماده ۱۰۰ برای رستوران‌های حریم کن

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۵:۵۹:۳۰
کد خبر: ۸۹۷۶۴۷
رود دره‌ها ستون‌های شهر هستند، بارگذاری نکنید/ صیانت از رود دره‌ها همچنان در مرحله پیگیری!/ پیگیری رای ماده ۱۰۰ برای رستوران‌های حریم کن
زهرا صدر اعظم نوری با اعلام این خبر که شهرداری در حال حاضر اجازه ساخت و ساز در رود دره‌ها را نمی‌دهد، گفت: طبق طرح تفصیلی، رود دره‌ها به عنوان ستون‌های شهر طلقی می‌شوند که باید مورد صیانت قرار بگیرند و دیگر قرار نیست بارگذاری در حاشیه رود دره‌ها صورت بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  ابتدای سال 98 خطر سیل از بیخ گوش پایتخت‌نشینان گذشت اما سیل، خیلی از خانه‌های حریم رودخانه استان‌های سیل‌زده را بر سر مالکین خراب کرد. پس از آن همه شهرداری‌ها از جمله تهران به این فکر افتادند که دیگر اجازه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه صادر نشود با این حال هیچ‌کس فکری به حال خانه‌ها و روستاهای حریم نیست و خطر سیلاب همچنان این مسیل‌ها را تهدید می‌کند. در آستانه فصل پاییز هستیم و توجه به ایمنی شهروندان دوباره مورد توجه قرار گرفته است. زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه هیچ فردی اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه ها را ندارد از ارجاع برخی پرونده ها به کمیسیون ماده 100 خبر داد.

او با تاکید بر اینکه باید به طرح تفصیلی توجه کرد، گفت: باید رود دره‌ها حفظ و حریم رودخانه‌ها باید مورد صیانت قرار بگیرد. از این رو تمهیدات لازم برای حفظ حریم در نظر گرفته شده است.

صدراعظم نوری افزود: در حال حاضر نباید در بستر و حریم رود دره‌ها هیچ نوع بارگذاری انجام شود چراکه مخاطرات زیادی به همراه دارد و خطرآفرین است. از سوی دیگر ساخت و ساز در بستر طبیعی، رود دره را از بین می‌برد و ده‌ها مشکل دیگر ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اظهار کرد: طبق طرح تفصیلی، رود دره‌ها به عنوان ستون‌های شهر طلقی می‌شوند که باید مورد صیانت قرار بگیرد و دیگر بارگذاری در حاشیه رود دره‌ها صورت نخواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای ساماندهی وضعیت گذشته در نظر گرفته شده است؟ عنوان کرد: اگر میزان تخلف در ساخت و سازهای گذشته بالاست باید رای ماده 100 برای آن گرفته شود.

صدر اعظم نوری در پاسخ به این سوالات که چرا در خصوص رستوران های حاشیه رودخانه کن تصمیم‌گیری نمی‌شود؟ گفت: این موارد باید پیگیری شود. اجرای این طرح‌ها چالش‌های زیادی دارد چراکه در شرایط خاصی هستیم و برخی اقدامات منجر به معضلات و بحران‌های اجتماعی خواهد شد. از این رو باید با دستگاه‌های قضایی هماهنگ کرد تا بتوان با جدیت اقدام و با  پشتیبانی این دستگاه‌‌ها رای ماده 100 را اجرا کرد.

نظر شما
پرونده ویژه