وزیر کشور :

حجاب یک مسئله اجتماعی است نباید برخورد سیاسی با آن شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۰:۵۱:۰۲
کد خبر: ۸۹۷۹۴۱
حجاب یک مسئله اجتماعی است نباید برخورد سیاسی با آن شود
یکصد و بیست و سومین جلسه شوای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور  با محوریت بررسی برنامه های عملیاتی و اجرایی کلیه دستگاه ها در جهت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این جلسه با اشاره به بحث حجاب گفت: این موضوع جزء اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی است و تاکید شد که شناخت مشترک از موضوع داشته باشیم و به درک واحدی برسیم.

او ادامه داد: باید هماهنگی بین دستگاه‌ها باشد و نباید موضوع حجاب به صورت فصلی و در شرایط خاصی پیگیری شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بحث حجاب موضوع اعتقادی مردم است و نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی دارد، بنابراین حتما باید به صورت مستمر و به صورت هماهنگ بین دستگاه‌های مختلف مورد توجه باشد و پیگیری شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: با این مقوله باید به صورت اجتماعی برخورد کنیم و با مشارکت عمومی جامعه باشد چرا که حجاب یک مسئله اجتماعی است و در مسایل اجتماعی بدون مشارکت مردم نمی‌توان امور را پیش برد و باید مردم را به این موضوع مشتاق کنیم.

وزیر کشور گفت: اگر مقوله حجاب نیاز به کار فرهنگی دارد مسلما زمان بر، اما ماندگار است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر در مواردی با مخالفت و عناد برخی افراد مواجه شدیم، دستگاه‌ها موظف اند با آن برخورد کنند که البته ۹۵ درصد کار‌ها ایجابی و ۵ درصد هم سلبی است.

در پایان نیز رحمانی فضلی اضافه کرد: بنابراین در این مقوله استمرار پیگیری‌ها، هماهنگی بین دستگاه‌ها و اجتماعی شدن موضوع، بسیار مهم است که در ستاد پیگیری خواهیم کرد.

 

نظر شما