جمع‌آوری ۲۴ هزار بخاری نفتی مدارس از مهر

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۴:۳۴:۴۷
کد خبر: ۸۹۸۱۶۹
جمع‌آوری ۲۴ هزار بخاری نفتی مدارس از مهر
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۴ هزار بخاری نفتی از مهر ماه جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهراله رخشانی مهر در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش به تشریح و تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از بازسازی مدارس مناطق سیل‌ زده اظهار کرد: تخریب و بازسازی و تکمیل فضاهای خیر ساز و تکمیل پروژه‌های ملی سه کار اساسی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه عمرانی را داشتیم که این نشان از عزم دولت برای توسعه مدارس است، تصریح کرد:‌ ۳۰۰ میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی کشور به مدرسه‌سازی تخصیص داده‌شده است و همچنین تعهدات خیرین ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: ۲۱۰ میلیارد تومان برای مدارس سیل‌زده هزینه شده و۱۰ هزار کلاس درس برای سال جدید آماده بهره‌برداری است که بیشتر آن در استان خوزستان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: تلاش کردیم به سمت احداث مدارس بزرگ برویم و استانداردهای لازم را رعایت کنیم لذا ساخت مدارس بزرگ و مجتمع‌های آموزشی در دستور کار است که اغلب مجهز به سالن‌های ورزشی؛ نمازخانه و کتابخانه است؛ همچنین توجه به معماری مدارس ازجمله دیگر برنامه‌ها است.

رخشانی مهر افزود: ۱۶ استخر و ۱۴۹ سالن ورزشی در اوایل سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: غیراز استان سیستان و بلوچستان تا پایان آبان ماه هیچ کلاس خشتی و گلی درکشور نخواهیم داشت و باید مدارس مذکور حتماً تخریب و بازسازی شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: دراول مهر برای برچیدن بخاری‌ های نفتی برنامه داریم و ۲۴ هزار بخاری نفتی کاملاً جمع‌آوری می‌شود.

وی بابیان اینکه۳۰ درصد پروژه‌ها را بنیاد برکت و ۳۰ درصد را سازمان نوسازی در مناطق سیل‌ زده تأمین کردند، اظهار کرد: اوایل سال تحصیلی جدید افتتاح متمرکز مدارس سیل‌ زده را خواهیم داشت همچنین افتتاح ده هزارکلاس درس را نیز در استان تهران خواهیم داشت.

وی از فرسودگی ۳۰ درصدی فضاهای آموزشی کشور خبر داد و افزود: عدم‌تغییرکاربری پروژه‌های جدید مورد تأکید است بنابراین دور از انصاف است طرحی برای مدرسه احداث شود اما کاربری دیگری پیدا کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از بهره‌برداری سایرسازمان‌ها یا دستگاه‌ها از مدارس انتقاد کرد و افزود: نباید فضای مدرسه در اختیار سایر نهادها قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز