گزارش اقدامات معاونت امور جوانان در خصوص محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۶:۰۹:۴۶
کد خبر: ۸۹۸۲۳۶
گزارش اقدامات معاونت امور جوانان در خصوص محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گزارش عملکرد خود در خصوص مصوبه دولت برای محرومیت زدایی از استان سیستان و بلوچستان را منتشر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بنا بر مصوبه دولت تدبیر و امید به دستگاه ها و نهاد های زیر مجموعه، مبنی بر تهیه، تدوین و ارائه برنامه عملیاتی حوزه های مأموریتی وزارت ورزش و جوانان در استان سیستان و بلوچستان با هدف رفع محرومیت های موجود و توسعه متوازن این استان، معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این راستا و متناسب با وظایف، اختیارات و مسئولیت¬های قانونی خود اقداماتی را انجام داده است که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

این معاونت در حوزه ازدواج و خانواده 85 کارگاه آموزشی مهارت های ازدواج در 3 ماهه اول سال 98 در 13 شهرستان استان با 2550 نفر شرکت کننده و 180 ساعت آموزشی برگزار کرده است و همچنین 3 متقاضی دریافت مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در استان پس از طی مراحل مصاحبه علمی، پذیرفته شده و در مرحله اخذ مجوز قرار دارند.

در حوزه طرحهای ملی و فراگیر جوانان نیز براساس برنامه های پیشنهادی این اداره کل، اعتبار اجرای برنامه های فراغتی ویژه دهه کرامت و دهه ولایت به مبلغ 590 میلیون ریال به استان سیستان و بلوچستان ابلاغ شده است.

از محل اعتبارات 27 صدم درصد از 9 درصد تعرفه مالیات بر ارزش افزوده ذیل برنامه ساماندهی امور جوانان- سال 1397، مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال جهت اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به این استان ابلاغ شد که طی 4 ماهه اول سال 1398، 60 نفر از کارکنان وظیفه جوان در دوره های مهارت آموزی کارآفرینی و اشتغال ، سبک زندگی آموزش دیدند.

تا پایان تیرماه سال 1398 از محل کمک های فنی و اعتباری وزارت ورزش و جوانان در سال 1397، از طریق بانک قرض الحسنه رسالت به 28 هسته کار و زندگی استان، تسهیلات اشتغالزایی به ارزش پنج میلیارد و 400 میلیون ریال پرداخت شد و همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید به 36 طرح اشتغال و کارآفرینی استان به ارزش 23 میلیارد و 650 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

همچنین این اداره کل در حوزه های بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء سرمایه اجتماعی و توسعه خانه های جوانان در 14 شهرستان سیستان و بلوچستان حدود 350 برنامه و پروژه پیشنهادی تدوین کرده است که در صورت تأمین و ابلاغ اعتبار به استان نیز ابلاغ خواهد شد.

اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان نیز در حوزه توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان اقدام به تدوین بیش از 90 برنامه پیشنهادی با سر فصلهای (حمایت از اجرای طرح ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد جوانان)، (حمایت از برگزاری کارگاه های دانش افزایی سازمان های مردم نهاد جوانان)، (حمایت از مجمع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان و تسهیل در برگزاری جلسات) و ( کمک به راه اندازی شبکه تخصصی سازمان های مردم نهاد جوانان) کرده است که صورت تأمین اعتبار مورد نیاز اجرا خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز