گزارش؛

نرخ‌های آشفته ماشین‌های خطی بین شهری/ دلالی پشت درهای ترمینال/ بار ترافیک و نبود مسافر ماشین‌های خطی بر دوش مسافران!

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۵:۲۹:۳۹
کد خبر: ۸۹۸۶۱۶
نرخ‌های آشفته ماشین‌های خطی بین شهری/ دلالی پشت درهای ترمینال/ بار ترافیک و نبود مسافر ماشین‌های خطی بر دوش مسافران!
در حالی که این روزها نرخ تاکسی های بین شهری از قاعده خاصی پیروی نمی‌کند بعضا برخی ترمینال‌ها در شرایط پیک مسافر از نبود تاکسی خبر می‌دهند اما در همان شرایط ده ها تاکسی در بیرون ترمینال برای انتقال مسافرین با نرخ های چند برابری صف کشیده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تاکسی‌ها و اتوبوس‌های بین شهری در ترمینال‌ها ساماندهی شده اند تا در ایام پیک و غیر پیک به مسافران خدمات مناسبی ارائه بدهند.  

هنگامی که به تعاونی‌ها می‌روید تاکسی‌های زیادی صف کشیده‌اند تا مسافران را منتقل کنند که البته نرخ کرایه همه آنان مشخص است. این در حالی است که در ایام پیک و در اواخر هفته عنوان می‌شود که کمبود ماشین وجود دارد و بدین ترتیب مسافران را به دردسر می‌اندازند. تعاونی‌ها معتقدند در برخی ساعات ماشین‌های خطی وجود ندارد اما در برخی از تعاونی‌ها به محوطه بیرون می‌توانید سری بزنید؛ فردی صدای‌تان می‌زند تا با قیمت بالاتر شما را به مقصد برسان! این رفتار بارها و بارها در ترمینال غرب و ترمینال شرق تهران رخ داده است. اما ماجرا به این جا ختم نمی‌شود. متاسفانه این روزها نظارت دقیقی بر کرایه همان ماشین‌های خطی که از داخل تعاونی سفارش می‌گیرید وجود ندارد.

طی هفته گذشته نیز عدم نظارت بر تاکسی‌های خطی سبب شد مسافران بیش از قیمت مصوب، مجبور به پرداخت هزینه شوند که در برخی خطوط بیشتر از 3 برابر قیمت گزارش شده است.

در این رابطه طی تماس تلفنی با یکی از رانندگان تاکسی خطی آمل- تهران در تاریخ جمعه 22 شهریورماه، خواستیم قیمت جابه جایی مسافر را اعلام کند. او در این رابطه عنوان کرد به دلیل اینکه آخر هفته با ترافیک مواجه می‌شود و همچنین در بازگشت از تهران باید خالی بازگردد، دیگر قیمت 42 هزار تومان، که مصوب است، را دریافت نمی‌کند و قیمت 120 هزار تومان، نرخ انتقال مسافرین به تهران است!! او همچنین نرخ جا به جایی مسافران در ابتدای هفته و روزهای عادی را 75 هزار تومان اعلام کرد. این در صورتی است که نرخ مصوب حدود 42 هزار تومان است.

بنا به گزارش ارسالی، در ساعت و تاریخی که این تاکسیران مسافران را جا به جا کرده و با ترافیک هم مواجه نبوده اند با این وجود، نرخ 100 هزار تومان را از هر یک از مسافرین اخذ کرده است.

گفتنی است خبرنگار برنا موفق به گفتگو با مسئولین ذیربط وزارت راه نشده و همچنان منتظر پاسخ این اقدامات در ترمینال‌ها هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز