جهانگیری:

کاهش ۱۷هزار مرگ در اثر تصادفات جاده‌ای/ آمریکایی‌ها با شیوه‌های مختلف مانع از ورود دارو به کشور شدند

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۸:۲۷:۵۷
کد خبر: ۸۹۸۸۱۴
کاهش ۱۷هزار مرگ در اثر تصادفات جاده‌ای/ آمریکایی‌ها با شیوه‌های مختلف مانع از ورود دارو به کشور شدند
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تصادفات کاهش نیم درصدی داشته است، توجه بیشتر خودروسازان را در حیطه امنیت اتومبیل‌ها ضروری عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در مراسم چهل و چهارمین سالگرد تاسیس اورژانس کشور، گفت: در مواقع حادثه، چه در اثر بیماری های جسمی و چه حوادث طبیعی و رانندگی، اولین دلگرمی همه مردم این است که با اورژانس تماس بگیرند. در واقع شما فریادرس مردم هستید که موجب تقویت اعتماد انها می شوید.

او ادامه داد: مردم هر کشوری مهم ترین انتظارشان این است ک در حادثه ها کسانی در کنارشان باشند و وقتی این انجام شود اعتماد مردم به کارآمدی ها بیشتر میشود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه در هنگام وقوع حوادث، انتظار است تلفات به حداقل برسد و مسئولیت اولیه آن با اورژانس است افزود: ولی حوادثی ک منجر به این اتفاقات می شود، نیازمند برنامه ریزی ریشه ای و بنیادی است.

جهانگیری ادامه داد: بر اساس امارهای اورژانس می‌توان فهمید چه میزان تلفات داریم و مشکلات کجاست؟ حفظ جان مردم و سلامت مردم اولین و مهمتریم وظیفه تمام دستگاه‌های کشور است.

او با بیان اینکه وقتی جمعیت کمتر بود تا ۲۷ هزار مرگ جاده ای داشتیم که با همت خوب دست اندرکاران، تا سال‌های گذشته روند کاهشی داشتیم و به آمار حدود ۱۷ هزار در ۹۷ رسیدیم عنوان کرد: این عدد در کنار امار صدمات و جراحات بسیار وحشتناک است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در صحبتی که با آقای هادیان فر رییس راهور ناجا در جلسه ای داشتیم برنامه ای تدوین شد تا به میزان ۲۰۰۰ نفر تعداد فوت ها را کاهش دهیم. 

او افزود: ۵۱ درصد تلفات در لحظه حادثه است و ۴۹ درصد در مسیر و بیمارستان است.در این راستا دکتر نمکی باید هدف گذاری کنند تا تلفات کاهش یابد. 

جهانگیری به توقف تولید پیکان اشاره کرد و گفت: وقتی وزیر صنایع بودم پیکان را متوقف کردم و گفتم آیا خودم اماده او زن و بچه خودم را با این خودرو به جاده ببرم؟ بنابر این در آن مقطع تصمیم گرفتم تولید پیکان را متوقف کنم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در خصوص اتفاقاتی که در کشور می افتد و منجر به افزایش بیماری ها می شود باید این موارد پیگیری شود. محیط زیست را برای سلامت مردم در این دولت به جد پیگیری کردیم. به عنوان مثال بنزین با کیفیت بین المللی عرضه می شود.

او اضافه کرد: در این دولت مصمم بودیم طرح تحول سلامت را با حداقل هزینه اجرا کنیم. خوشبختانه دستاوردهای خوبی داشت. با اجرای طرح، پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا کرد.اما الان در شرایط بودجه ای سختی هستیم. تلاشمان این بوده است که نفت بفروشیم. کمترین تردیدی برای ادامه طرح تحول سلامت در دولت وجود ندارد.

جهانگیری در پایان عنوان کرد: امریکایی ها به انواع و اقسام شیوه ها در جابه جایی پول و... مانع ورود دارو به کشور شده اند. من امیدوارم در دولت بتوانیم نیازهای بخش بهداشت درمان را تامین کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز