نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

تشکیل کمیته ویژه در کمیسیون حقوقی شورا برای بررسی شایعه حذف نام شهدا از برخی تابلوهای شهری

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۴:۱۶
کد خبر: ۸۹۹۰۰۴
تشکیل کمیته ویژه در کمیسیون حقوقی شورا برای بررسی شایعه حذف نام شهدا از برخی تابلوهای شهری
نایب رئیس شورای شهر تهران نسبت به حذف نام شهدا از برخی تابلوهای شهری واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا: سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست یکصد و شصت و پنجمین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که صبح روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در محل صحن علنی شورا برگزار شد را برعهده داشت در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالروز درگذشت محمدحسین شهریار، شاعر برجسته کشورمان، فرارسیدن ۲۷ شهریورماه، روز شعر و ادب پارسی که به مناسبت درگذشت این شاعر نامدار نامگذاری شده است را گرامی داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه بیان داشت: شعر پارسی یکی از عناصر برجسته هویت ملی ایرانیان است که باید به عنوان سرمایه‌ای گرانقدر و منحصربه‌فرد پاس داشته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای گرامیداشت یاد و نام شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس‌ است.

عضو شورای شهر ادامه داد: دفاع مقدس، شهداء، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس از جمله عناصر محوری وحدت‌بخش در جامعه ما هستند که تمامی ایران‌دوستان و جریان‌های سیاسی، فرهنگی، قومی، مذهبی و فکری با هر صبغه و سابقه‌ای به‌دلیل پیوند خوردن دفاع مقدس با استقلال و تمامیت ارضی کشور به آن دلبستگی دارند.

عضو حقوقدان شورا ادامه داد: متاسفانه این‌روزها شاهد هستیم که برخی برخی جریانات آشکار و پنهان سیاسی در آستانه هفته دفاع مقدس به جای استفاده از این مفاهیم و نمادها برای ایجاد وحدت و همدلی در کشور که بیش از هرزمان مورد نیاز است، سعی دارند با استفاده سیاسی و ابزاری از نام شهدا و اتهام‌سازی، به دو قطبی کردن فضای سیاسی جامعه بپردازند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور دو تن از فرزندان شهدا در کمیسیون نظارت و حقوقی اعلام کرد:  کمیته ویژه‌ای در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی سوالات و شایعات به‌وجود آمده در زمینه حذف نام مقدس شهدا از برخی تابلوهای مزین به‌نام شهدا در معابر شهری تشکیل شده است.

سید ابراهیم امینی با اشاره به وظایف این کمیته ویژه بیان کرد: از تمام کسانی که دلسوزانه و به‌دور از تلاش برای فضاسازی نقطه نظراتی دارند، تقاضا می‌کنیم نقدها و مسائل موردنظر خود را برای کمیته مزبور ارسال نمایند تا با بررسی دقیق زوایای پیدا و پنهان این جریان مشخص شود آیا غفلت، قصور یا تقصیری صورت گرفته است یا مطالب مطروحه صرفاً فضاسازی سیاسی و رسانه‌ای است.

امینی در ادامه ابراز امیدواری کرد تمامی کسانی که دلسوزانه و بدون شائبه‌های سیاسی در این رابطه نقطه‌نظراتی داردند، با انعکاس نظرات خود به این کمیته ویژه زمینه را برای بررسی آنها فراهم آورند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با در ادامه افزود: همراهی و همگامی با ایثارگران و خانواده معظم شهدا افتخار تمامی اعضای شورای شهر است و خدمت به کسانی که بیشترین سهم را در استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور داشته‌اند افتخار تمامی اعضای شورا و مدیریت شهری است.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورای شهر در پایان با تقدیر از زحمات هادی چوپان قهرمان ایرانی پرورش‌اندام، کسب عنوان سوم مسابقات مستر المپیا در ایالات متحده آمریکا توسط این قهرمان کشورمان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد تمامی پهلوانان و ورزشکاران ما بتوانند همچون هادی چوپان که توانست کسب این افتخار را برای نخستین بار در تاریخ کشورمان به‌نام خود ثبت کند، در عرصه‌های مختلف ورزشی بدرخشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز