عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تشریح برنامه‌های روز تهران عنوان کرد:

خانه تهران افتتاح می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۴:۲۷:۲۸
کد خبر: ۸۹۹۲۳۶
خانه تهران افتتاح می‌شود
احمد مسجدجامعی در تشریح برنامه های روز تهران، محور اصلی برنامه‌های این دوره را «بازشناسی هویت تهران» عنوان کرد و افزود: زیرمجموعه‌های هویت تهران که امسال به آن‌ها خواهیم پرداخت عبارتند از هویت طبیعت تهران، هویت معماری تهران، هویت آیینی و دینی تهران و هویت فرهنگی تهران.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ احمد مسجد جامعی در یکصدو شصت و پنجمین جلسه شورا در خصوص برنامه‌های روز تهران گفت: امسال پنجمین سال برگزاری روز تهران است و برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده فراتر از یک روز بوده و هفت روز هفته را شامل می‌شود.

احمد مسجدجامعی محور اصلی برنامه‌های این دوره را «بازشناسی هویت تهران» عنوان کرد و افزود: زیرمجموعه‌های هویت تهران که امسال به آن‌ها خواهیم پرداخت عبارتند از هویت طبیعت تهران، هویت معماری تهران، هویت آیینی و دینی تهران و هویت فرهنگی تهران.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این‌که در چهار دوره قبل به دلیل محدودیت زمان، معمولا چند منطقه بیش از دیگر مناطق مورد توجه قرار می‌گرفتند تاکید کرد: در سال‌های گذشته مناطقی چون یک، یازده، دوازده و بیست که در شکل‌گیری تهران و هویت‌بخشی به آن، نقش اساسی دارند بیشتر مورد نظر بودند اما برنامه‌های پنجمین دوره، همه تهران از ری تا شمیرانات را دربرمی‌گیرد و شهرداری های مناطق بیست و دوگانه پایتخت، برنامه ها، مراسم و نشست‌های متنوعی را با محوریت هویت تهران اجرا می‌کنند.

وی افزود: در این دوره تلاش ما معطوف به این است که شهروندان تهرانی را هم در اجرای برنامه‌های مختلف مشارکت دهیم و به‌همین منظور شورایاری‌های بیش از 350 محله تهران در قالب برنامه‌هایی چون ارائه 350 خاطره، عکس و مانند این‌ها فعالیت می‌کنند.

مسجدجامعی سپس اسامی روزهای هفته‌ای را که به تهران اختصاص یافته و برنامه کمیسیون های مختلف شورا در این روزها را به این شرح اعلام کرد: جمعه بیست و نهم شهریور روز تهرانگردی، شنبه سی‌ام شهریور روز آیین‌های مذهبی از ری و شمیران، یک‌شنبه سی و یکم شهریور روز تهران، دوشنبه اول مهر روز باغ ها، کوه ها، بوستان ها و طبیعت تهران که کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در این عرصه فعال خواهد بود، سه‌شنبه دوم مهر روز پیاده راه ها، گذرگاه ها، رفت و آمد شهری و شهر دوستدار کودک که این روز با روز جهانی کودک همراه است و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا برنامه ریزی های این روز را برعهده دارد، چهارشنبه سوم مهر روز خانه و معماری و شهرسازی تهران که  کمیسیون معماری و شهرسازی شورا فعال خواهد بود و پنج‌شنبه چهارم مهر روز ایران بزرگ، تهران بزرگ که همزمان است با رسمیت یافتن کار شورایاری.

عضو شورای شهر تهران یادآورد شد: در روز تهران که روز یک‌شنبه است خانه تهران افتتاح می‌شود که پیش از این به خانه اتحادیه معروف بوده است. لازم است گفته شود که آقای ناصر تقوایی هنرمند برجسته و باارزش کشورمان از کسانی است که بخشی از خاطرات خانه تهران به ایشان و فعالیت ایشان برمی گردد. روز پنج‌شنبه هم به شهروندان تهرانی اختصاص دارد که سعی شده مشارکت نهادهای مدنی و مردمی را در این روز شاهد باشیم.

وی در باره دیگر برنامه‌های این هفته گفت: آموزش و پرورش از میان ده‌هزار نقاشی‌ که توسط کودکان چهار تا چهارده ساله در باره تهران کشیده شده، تعدادی را انتخاب و در نقاط مختلف شهر به نمایش عمومی می‌گذارد. هم‌چنین در این هفته و در ساعت‌های انشا، دانش‌آموزان تصویر و ذهنیتی را که از تهران دارند نوشته و برای دیگر دانش‌آموزان می‌خوانند.

مسجدجامعی اضافه کرد: امیدواریم امسال شهردار محترم منطقه 12، باغ ملی را که وزارت خارجه آن‌را در اختیار گرفته، از انحصار خارج کرده و آن‌را دست کم در یکی دو روز از جمله روز شهر دوستدار کودک و پیاده راه ها به فضایی عمومی تبدیل کنند تا ما بتوانیم برنامه‌هایی از هفته تهران را در این مکان به‌اجرا درآوریم.

وی در ادامه گفت: در روز طبیعت تهران، بزرگ ترین پارک بانوان با مساحتی بالغ بر 35 هکتار افتتاح می شود. علاوه بر این در روز معماری با تلاش همکاران کمیسیون شهرسازی و معماری  شورا، خانه لرزاده که معمار برجسته و سنتی ایران بود، و نیز خانه مینایی در خیابان ولی عصر افتتاح می شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه ضمن تشکر از مراکز و دستگاه‌های فرهنگی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همه کمیسیون‌های شورای شهر تهران برای برگزاری هرچه بهتر و گسترده‌تر برنامه‌های این هفته مشارکت دارند که این فعالیت‌ها محورهای گوناگونی را دربرمی‌گیرد.

وی یادآور شد: لازم است از آقای سیدمحمدعلی افشانی شهردار سابق تهران تشکر کرد که سال گذشته و در روز تهران، تلاش فراوانی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این روز داشتند.

 مسجدجامعی در پایان گفت: از آقای پیروز حناچی شهردار محترم تهران که در سال های گذشته و امسال در برگزاری روز تهران و برنامه های آن تلاش بسیاری داشتند و ما را یاری دادند سپاسگزاری می کنم. جا دارد از دفتر ایشان هم که در این ایام همراه و همکار ما بودند تشکر کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز