احیای تالاب هامون با منابع مالی اتحادیه اروپا

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۹:۳۲:۲۲
کد خبر: ۸۹۹۴۶۸
احیای تالاب هامون با منابع مالی اتحادیه اروپا
مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: تیمی متشکل از مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران و نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد برای بازدید از شرایط تالاب هامون و امکان‌سنجی تدوین طرح پیشنهادی برای جذب منابع مالی از اتحادیه اروپا برای حفاظت محیط ‌زیست و احیای تالاب هامون به سیستان سفر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «وحید پورمردان» افزود: هیات مذکور از وضعیت معیشت ماهیگیران، دامداران، کشاورزان و همچنین کانون‌های گرد و غبار در منطقه سیستان بازدید و در جلسه ستاد بحران استان در محل استانداری سیستان و بلوچستان شرکت کردند.   مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان در جلسه کارگروه مدیریت بحران تالاب هامون عنوان کرد: ورود کم آب به تالاب هامون و خشکسالی‌های پیاپی و طولانی، پدیده گرد و غبار را در منطقه تشدید کرده است.  

وی ادامه داد: برنامه مدیریت جامع تالاب هامون تهیه شده و به تمام دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است که بازدید هیات مذکور برای اجرایی کردن اولویت های برنامه مدیریت جامع تالاب هامون برای جذب منابع مالی بین‌المللی برای احیای تالاب هامون و کمک به معیشت پایدار ساکنان این منطقه برنامه ریزی شده تا در صورت امکان طرح برای جذب منابع مالی از اتحادیه اروپا برای توانمندسازی اقتصادی جامعه محلی و حفاظت محیط زیست و احیای تالاب هامون ارائه شود.

«علی ارواحی»، مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران، نیز گفت: از مجموعه دفتر سازمان ملل با پیشنهادی در خصوص جذب منابع مالی بین‌المللی برای احیای تالاب‌های ایران و کمک به معیشت ساکنان حاشیه تالاب‌ها روبه‌رو بودیم که یکی از مناطقی که به نظر مجموعه دفتر ما استحقاق استفاده از این امکانات بین‌المللی را دارد، منطقه سیستان است که امیدواریم برنامه پیشنهادی ما در این خصوص مورد پذیرش و بررسی قرار گیرد.  

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد نیز در ادامه این جلسه گفت: ایده اصلی پروژه ما بر اساس توسعه منطقه است که با همکاری بین بخش‌های متخلف انجام می‌شود. ایده دیگر ما استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه است با توجه به بررسی های که در خصوص اقدامات انجام شده در این منطقه صورت گرفته پیشنهاد ما برای اجرای این طرح در منطقه ادامه روند کارگروه های برنامه های مدیریت جامع تالاب هامون با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بوده و بخشی از اقدامات نیز بایستی در شاخه برون مرزی پیگیری شود. «ماریا لورا فیوروتو» افزود: بخش دوم فعالیت‌های ما در فاز اجرایی، ایجاد انگیزه برای جوانان منطقه است که با ارائه طرح‌های نو و خلاقانه گامی برای توسعه اقتصادی منطقه با توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینه کشاورزی، دام‌پروری، صنایع خرد و کلان، گردشگری و صنایع دستی سازگار با اقلیم منطقه برداشته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز