شهردار منطقه ۲۲ تهران:

لزوم تشدید منابع و بودجه منطقه ۲۲ به دلیل سرانه فضای سبز بالا / آب پساب رایگان در اختیار شهرداری قرار نمی‌گیرد/ آب منطقه چیتگر توسط آب منطقه ای به علت بدهی قطع شده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۰:۰۷:۵۳
کد خبر: ۸۹۹۴۸۳
لزوم تشدید منابع و بودجه منطقه ۲۲ به دلیل  سرانه فضای سبز بالا / آب پساب رایگان در اختیار شهرداری قرار نمی‌گیرد/ آب منطقه چیتگر توسط آب منطقه ای به علت بدهی قطع شده است
شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به علل خشک شدن فضای سبز چیتگر و علت آتش سوزی این بوستان از شورای شهر تهران خواست تا منابع مالی این منطقه را نسبت به سایر مناطق افزایش دهد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا: علی نوذرپور،  شهردار منطقه ۲۲ ، در رابطه با تخریب پارک چیتگر عنوان کرد: فضای سبز شهر هایی مانند تهران به واسطه مسائل متعددی در آب، زمین و منابع اعتباری در سال ۹۴ و در دولت مورد بررسی قرار گرفت که سندی تحت عنوان سند آسیب شناسی فضای سبز کشور به تصویب دولت  رسید.  دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف تکالیفی بر عهده گرفتند. وزارت نیرو مقرر شد تا فاضلاب را به صورت رایگان در اختیار قرار بدهند این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب قانع نشدند که هزینه ای از ما نگیرند.

او با اشاره به قراردادی که طی هفته آینده بنا است منعقد شود، گفت: طی جلسه ای در شورای شهر تهران باید  الگوی مشارکت مورد بررسی قرار بگیرد. وزارت نیرو برای آب فضای سبز شهر های کشور مقداری در نظر گرفته است که پاسخگو نبوده و در قانون هوای پاک وزارت نیرو باید را ۱۵ متر مربع سرانه آب در اختیار شهرداری قرار دهند اما همچنان این اتفاق نیفتاده است.

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: این مسئله کشور را دچار مشکل کرده است.  از سوی دیگر حدود سه هزار هکتار فضای سبز منطقه ۲۲ است که بالاترین سرانه فضای سبز را به خود اختصاص داده است و طی دو سال اخیر ۱۹ متر مربع  سرانه اضافه شده است که نیاز آبی را تشدید می کنند.

نوذرپور بیان کرد: منطقه ۲۲ سرانه فضای سبز بالایی دارد که باید بودجه و منابع منطقه متفاوت باشد. با این وجود در حال توسعه هستیم و توانستیم دو سال۱۲۰ عرصه درخت را بکاریم. آب منطقه‌ای آب چیتگر را قطع کرده و این مشکل به این دلیل اتفاق افتاده است.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: سال ۶۲ چیتگر را به بنیاد کوثر داده و پس از آن به منطقه ۵ و سپس دست به دست شده است.

نوذرپور با اشاره به اینکه طرح جامع چیتگر آماده است خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی تصویب طرح جامع را منوط به قرارداد با شهرداری دانسته‌اند که حق و بهره مالکانه برای آن در نظر گرفته شده است.

او تاکید کرد: از اعضای شورای شهر درخواست دارم که ویژگی خاصی برای منطقه ۲۲ در نظر بگیرند چرا که سرانه این منطقه نسبت به سایر نقاط تهران قابل قیاس نیست و باید بودجه و منابع بیشتری در اختیار باشد. اداره منابع طبیعی پرونده های مختلف علیه شهرداری در قوه قضاییه ارائه کرده است این در حالی است که برخی قسمت‌ها خشک شده و برخی درختان بیمار بودند که این کار را به غیر از هماهنگی منابع طبیعی امکانپذیر نبوده است و بارها مکاتبات صورت گرفته است.

نوذرپور اظهار کرد: آتش سوزی هایی که طی سال جاری صورت گرفته است به دلیل این بوده که علف های زیادی به دلیل بارندگی رشد کردند که مقیاس وسیعی داشتند و برنامه فشرده ای برای علف تراشی داشته ایم. این در حالی است که بخشی از این علف ها خشک شده است و در معرض حریق قرار گرفته است.

او ادامه داد: برخی از این حریق ها به دلیل بازیگوشی و مسابقاتی است که افراد انجام می‌دهند برخی می‌تواند عمدی باشد . تعداد چند مورد دستگیر شده است و تحویل مقامات قضایی داده شده‌اند و منتظر حکم هستیم اما  برخی دیگر به دلیل آتش روشن کردن مردم در چیتگر بوده است.

شهردار منطقه ۲۲ گفت:  روز انتخابات شورایاری ها آتش سوزی داشته ایم و ما درگیر انتخابات بودیم اما در روزهای دیگر گشت های موتوری داشته و اتفاقات خاصی در منطقه نداشته‌ایم.

نوذرپور ضمن رد این مطلب که ۴۰ درصد آب چیز را در اختیار اسب سواری قرار می دهد، گفت : چنین چیزی وجود ندارد و اگر باشد با آن برخورد خواهیم کرد و رابطه مشارکتی با آنها داریم از گذشته قراردادی وجود داشته است. احتمال دارد تخلفاتی باشد و آب در اختیار آنان قرار بدهند.

نظر شما