کودک سه ساله مصدوم، قربانی نشستن در صندلی جلو

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۹:۳۳:۲۰
کد خبر: ۹۰۰۰۰۳
کودک سه ساله مصدوم، قربانی نشستن در صندلی جلو
تصادف شدید بین پژو و ۲۰۶ بودند حادثه آفرید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  سرهنگ محمد باقرپور ضمن اعلام این خبر افزود : در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر دیروز در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید خرازی نرسیده به بلوار پژوهش رهگذران و اهالی محل شاهد تصادفی شدید بین پژو و ۲۰۶ بودند .

سرهنگ مهدی باقر پور رییس منطقه ۲۷ پلیس راهور فاتب ادامه داد : راننده پژو ۲۰۶  کنار بزرگراه توقف می نماید و غافل از اینکه تا لحظاتی بعد چه اتفاقی خواهد افتاد مشغول کار خود بوده که ناگهان پژو ۴۰۵ از عقب به شدت با خودروی ۲۰۶ برخورد می نماید

 باقرپور گفت : به محض این برخورد کیسه هوای دو طرف پژو پارس باز شده و  کودکی حدودا سه ساله که در آغوش مادر خود در صندلی جلو نشسته بوده  در اثر ضربه و باز شدن کیسه هوا دچار آسیب دیدگی و مصدومیت می گردد .

او گفت : به محض وقوع این حادثه کارشناسان پلیس راهور فاتب در موقعیت تصادف حاضر شدند و ضمن ایمن سازی محل تصادف به بررسی علل و عوامل حادثه پرداختند .

رییس منطقه ۲۷ پلیس راهور فاتب اشاره کرد : ماده ۲۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت بیان می دارد نشستن کودکان زیر دوازده سال و یا در آغوش گرفتن آنها در صندلی جلو اکیدا ممنوع می باشد که راننده پژو پارس به این مهم توجه نکرده و این حادثه اتفاق می افتد .

باقر پور در خصوص علت این  حادثه گفت : علت حادثه به صورت پنجاه پنجاه می باشد که پژو ۲۰۶ به علت توقف در سطح بزرگراه  و پژو پارس نیز به علت عدم توجه به جلو مقصر می باشند .

او افزود : متاسفانه تنها مصدوم این حادثه ، کودک سه ساله بوده که بر اثر نشستن در صندلی جلو و بودن در آغوش مادر ،با باز شدن کیسه هوا بر اثر شدت تصادف ، دچار جراحت و صدمات بدنی شده است.

رییس منطقه ۲۷ پلیس راهور فاتب در پایان گفت : علیرغم توصیه های مکرر پلیس در خصوص عدم نشاندن کودکان در صندلی جلو باز هم شاهد آن هستیم که برخی والدین به دلایل گوناگون باز هم کودکان خود را کنار خود و در صندلی جلو نشانده و شاهد اینگونه حوادث تلخ می باشیم .

باقرپور گفت : بهترین راه برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی این است که کودک را در صندلی عقب و ترجیحا صندلی مخصوص کودک که دارای محافظ می باشد و مانع از پرت شدن کودکان در تصادفات و ترمزهای ناگهانی است استفاده نموده تا سفری امن و ایمن را برای این عزیزان فراهم آوریم ‌.

نظر شما