مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران:

تائید همگان برای تابلوهای شهری امکان پذیر نیست/ نمی‌توان سلیقه همه گروه‌ها را تامین کرد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۵:۴۷:۲۴
کد خبر: ۹۰۰۶۴۹
تائید همگان برای تابلوهای شهری امکان پذیر نیست/ نمی‌توان سلیقه همه گروه‌ها را تامین کرد
برزین ضرغامی در پاسخ به انتقادات نسبت به تبلیغات شهری گفت: نمی‌توانیم سلیقه و ذائقه همه شهروندان را تامین کنیم و رضایت همه شهروندان از تبلیغات شهری امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، انتقادات زیادی نسبت به نحوه تبلیغات در تابلوهای شهری وجود دارد. برخی از عدم وجود نشاط شهری در این تبلیغات گلایه مندند و برخی عدم پوشش دهی مناسبت های مختلف را ضعف سیستم زیباسازی می‌دانند و برخی دیگر نقش تابلوهای شهری را در آگاهی بخشی شهروندان کمرنگ  ارزیابی می‌کنند. برزین ضرغامی در این رابطه معتقد است نمی‌توان رضایت همه شهروندان را به دست آورد و انتقاد همیشه وجود داشته است.

برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در این رابطه گفت: گروه‌های مختلف شهروندی در تعامل با تیلیغات و تابلوهای شهری هستند و اگر کاری کنیم که مورد تائید همه باشد، امکان پذیر نیست و نمی‌توان این انتظار را داشت همه گروه‌های شهروندی از تابلوهای شهری رضایت داشته باشند چراکه امکان‌پذیر نیست.

او افزود: البته سعی می‌کنیم تابلوهای شهری متناسب با ذائقه و گروه‌های مختلف شهروندی باشد از این رو قصد داریم تا اطلاعاتی آماده کنیم تا در این سازه‌ها استفاده می شود.

ضرغامی با بیان اینکه قبول داریم، همه سازه‌های تبلیغاتی شهری مناسبتی نیست، تصریح کرد: سازه‌های ما دو کارکرد دارند. یکی پرداختن به مناسبت‌هاست و دیگری ارتقا سطح آگاهی و دانش و فرهنگ شهروندی، که باید تلاش کنیم به آن‌ها بپردازیم تا شهروندان در جریان سیاست‌های شهرداری باشند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر چارچوب‌هایی دارند که از نظر طراحی و گرافیک و محتوا از حد و اندازه و استانداردی برخوردار باشند و طبیعی است که کارها متنوع است و احتمال دارد جایی سلیقه و ذائقه گروهی را تامین نکنیم.

او در پایان بیان کرد: برای نشاط شهری برنامه نگارخانه‌ای به وسعت شهر داریم که بناست کل تابلوهای شهر زیر پوشش تابلو فعالیت هنری برود و همچنین پایان نامه دکتری در این رابطه انجام شده که نقش تابلوها در نشاط شهری را مثبت ارزیابی کرده است.

نظر شما
پرونده ویژه