معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده

عدالت جنسیتی هدف سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده است

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۴:۲۹:۰۴
کد خبر: ۹۰۰۸۷۸
عدالت جنسیتی هدف سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده است
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: پیگیری اجرای کامل عدالت جنسیتی از اهداف مهم دولت و از ویژگی‌های اجرای سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار، در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه برقراری عدالت جنسیتی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است افزود: عدالت، پیچیده است و ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها عدالت جنسیتی است و در برنامه ششم توسعه هم بر آن تاکید شده است.

وی اظهار داشت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که در همه سیاست‎ها و برنامه‎ریزی‌ها، زنان و مردان بتوانند به صورت برابر از همه مواهب توسعه‌‎ای کشور بهره ‎مند شوند.

ابتکار با بیان اینکه در ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه به لزوم برقراری عدالت جنسیتی و به شاخص هایی که برای ایجاد آن لازم است اشاره شده افزود: شاخص های عدالت جنسیتی در هشت محور اصلی شامل آموزش، اشتغال، ورزش، بهداشت، مشارکت سیاسی، مشارکت اجتماعی، حقوق و امنیت خلاصه می‌شود.

وی گفت: در اواخر  سال ۹۶ هر استان مکلف شد شاخصه ‎ها و اطلس وضعیت زنان استان خود را مشخص کند که نتیجه آن تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده شد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یزد، چهاردهمین استانی است که سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در آن تصویب شد که امیدواریم به زودی شاهد تصویب و اجرای این سند در دیگر استانهای کشور هم باشیم.

۱۲.۴ درصد مدیران استان یزد را زنان تشکیل می دهند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ۱۲.۴ درصد مدیران این استان را زنان تشکیل می دهند افزود: یزد در این زمینه در رتبه هشت کشوری قرار دارد که امیدواریم با همراهی استاندار و دیگر مسوولان استان شاهد حضور بیشتر بانوان در عرصه مدیریت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان زنان ، یک ضرورت بوده و نشان از یک تحول است و کار هوشمندانه این است که از ظرفیت های آنها به درستی استفاده کنیم.

ابتکار با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی به موضوع زنان توجه زیادی شده است گفت: مرخصی ۹ ماهه زایمان و کاهش ساعات اداری برای مادران شاغل نشان از این است که دولت به زنان و نقش آنها در خانواده توجه ویژه دارد.

معاون رییس جمهوری در اموز زنان و خانواده افزود: از لحاظ سواد و نیروی متخصص و فرهنگ عمومی شرایط خوبی داریم و می توانیم از ظرفیت های دست نخورده ای که استفاده نکرده ایم بهره ببریم که یکی از این ظرفیت‌ها مشارکت و اشتغال بانوان است.

وی اهمیت موضوع اشتغال دختران دانش‌آموخته را هم مورد تاکید قرار داد است و تصریح کرد: این امر باید بیش از هر چیز مد نظر قرار گیرد و اکنون که تحت شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن هستیم باید به اقتصاد درون زا که مورد عنایت رهبری هم هست توجه کنیم .

ابتکار اظهار داشت: در زمینه اشتغال زنان برنامه های خوبی در دستور کار داریم و در این زمینه تفاهم نامه ای با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و علوم منعقد شده است.

در این نشست با حضور اکثریت آرای اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان ،سند ارتقای وضعیت زنان استان یزد تصویب شد.

بازدید از مراکز تخصصی حقوق کودک و کلینیک رشد و تقویت هوش کودکان کشور (باغچه ذهن)، شرکت در همایش ملی بانوی آب، شرکت در نشست بانوان فرهیخته ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، افتتاح مرکز صنایع  دستی  و دیدار با خانواده شهیدان ذاکری نژاد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری به استان یزد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز