آغاز سال تحصیلی جدید با حضور محسن هاشمی؛

دوشنبه ورزشی میهمان دانش آموزان سندروم داون شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۱:۲۰:۵۸
کد خبر: ۹۰۱۷۹۸
دوشنبه ورزشی میهمان دانش آموزان سندروم داون شد
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، پویش" دوشنبه های ورزشی" در مدرسه کودکان استثنایی" ساریخانی" با استقبال دانش آموزان سندورم داون و حضور مدیران شهری و ستارگان پیشکسوت ورزشی، برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پویش "دوشنبه های ورزشی" در نخستین هفته مهرماه، با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و شهربانوامانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورا و نیز ستارگان پیشکسوت فوتبالی در مدرسه  کودکان استثنایی ساریخانی منطقه5 برگزارو با مشارکت دانش آموزان سندروم داون و استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شد.  

افتخار آفرینان ورزشی در جمع دانش آموزان استثنایی

این برنامه به همت منطقه 5 شهرداری تهران به مناسبت استقبال از سال تحصیلی جدید، ساعت 8:30 صبح اول مهرماه جاری با نواختن زنگ مدرسه و انجام حرکات ورزشی ،آغازشد.

در پویش یاد شده، حیدری و ندیری به ترتیب شهردارورییس آموزش و پرورش منطقه 5 و نیز نام آورانی نظیر سید هادی طباطبایی، نیما نکیسا، علی جانعلی، سید علی حسینی، علیرضا محمد، مهدی امیرآبادی، رضا حسن زاده، رضا آستارکی، سید مهدی سید علی و ... در قالب رسولان فرهنگی حضوریافتند تا در کنار رسانه های جمعی به عنوان بازوهای پرتوان فرهنگسازی، ورزش همگانی و تحقق شعار "ورزش همه جا، برای همه" را در کالبد شهر جاری و ساری سازند.

حضور چهره های ورزشی البته با موجی از شادی و نشاط در میان دانش آموزان این مدرسه همراه شد.

ورزش؛ تلفیق آموزش و پرورش

محسن هاشمی در حاشیه برگزاری این برنامه، با اشاره به نقش ورزش در حفظ سلامت جسمی و نشاط روحی دانش آموزان، اظهار داشت: برگزاری پویش های ورزشی، در واقع تلاشی به منظور ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان میان اقشار مختلف است.

رییس شورای اسلامی شهرتهران ادامه داد: در حالی که آموزش و پرورش در حال استضعاف قرار دارد، توجه ، مهربانی و مسئولیت پذیری خانواده های این بچه ها قابل تقدیر و در خور توجه است. مانیز به سهم خود، از کمک های مقدور، کوتاهی نخواهیم کرد.

نگاه مساعد مدیریت شهری برای کمک به آموزش و پروش

شهربانو امانی دیگرعضو شورای اسلامی شهر تهران بود که با حضوردر جمع دانش آموزان سندروم داون و پویش "دوشنبه های ورزشی" ، تلفیق "ورزش" و" آموزش" را پدیده ای مبارک خواند و در عین حال به برخی کمبودهای معلولین در عرصه های مختلف اشاره کرد.

وی گفت: بیشترین مدال های ورزشی ما درعرصه بین المللی مربوط به حضور پارالمپیکی هاست. این موضوع نشان دهنده ی پتانسیل و استعدادهای خفته ای است که نیازمند حمایت، یاری و توجه بیشتر مسئولین در رده های مختلف است.

امانی همچنین از آمادگی شورای اسلامی شهر تهران برای کمک به آموزش و پرورش خبر داد و افزود: حال که به دلایل مختلف، امکان اجرایی شدن کامل لایحه جامع معلولین، وجود ندارد، می توان از پتانسیل بخش های مختلف برای این منظوراستفاده کرد. شورای شهر تهران نیز با نگاهی مثبت، به کمک دولت خواهد آمد.

ورزش همگانی برای همه ی مردم

مجید رباطی نیز، برگزاری پویش "دوشنبه های ورزشی" در مدرسه کودکان استثنایی "ساریخانی" را اقدامی موفق و موثر در مسیر توسعه ورزش همگانی برای همه ی اقشاربرشمرد و افزود: برنامه های ورزشی با حضور و مشارکت مردم، اعتبار می گیرد و ما بسیار خرسندیم که پویش های ورزشی در میان اقتشار مختلف با استقبال شهروندان مواجه شده و راه را برای همگانی کردن هر چه بیشتر ورزش در تهران هموار کرده است.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران ابراز امیدورای کرد با همکاری و تعامل همه ی نهاده، به زودی شاهد چهره ای ورزشی از پایتخت کشورمان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز