مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد:

واریز سود صندوق ذخیره به حساب بازنشستگان فرهنگی

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۵:۵۳:۴۲
کد خبر: ۹۰۲۰۵۸
واریز سود صندوق ذخیره به حساب بازنشستگان فرهنگی
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۷۴۲میلیارد ریال سود سال مالی ۱۳۹۷به حساب فرهنگیان بازنشسته در این سال خبر داد و گفت: صندوق در سال مالی ۹۷بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان سود توزیع کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۷۴۲ میلیارد ریال سود سال مالی ۱۳۹۷ به حساب فرهنگیان بازنشسته در این سال خبر داد و گفت: صندوق در سال مالی ۹۷ بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان سود توزیع کرد که همزمان با واریز سود به حساب بازنشستگان، سود اعضای شاغل نیز در صورت وضعیت آنها نشسته است.

مهدی نیکدل با اشاره به اینکه موسسه به تعهدات خود در قبال اعضا به طور کامل عمل کرده است، گفت: طی دوره مالی اول مهر ۱۳۹۶ تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ نزدیک به صد هزار نفر از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته شده و سود دوره بیست و چهارم مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ را دریافت کردند.

به گفته نیکدل، بازنشستگان مذکور قبلا سهم‌الشرکه خود را در زمان بازنشستگی دریافت کرده و مبلغ فعلی صرفا سود سال مالی ۹۷ است که به همان حساب بانکی واریز می‌شود که قبلا سهم‌الشرکه آنها واریز شده است.

وی افزود: از ابتدای تاسیس موسسه تاکنون ۲۹۲۴ میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که ۱۳۵۲ میلیارد تومان آن مربوط به سه سال گذشته است.

نیکدل همچنین با اشاره به چشم‌انداز سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان از تحقق سودآوری هزار میلیارد تومانی در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی موسسه و بهبود روند سودآوری شرکت‌های تابعه، شاهد افزایش سودآوری سالانه هزار میلیارد تومانی خواهیم بود به طوری که در سال ۱۴۰۲ به سودآوری پنج هزار میلیارد تومانی دست پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین هرچه میزان مشارکت فرهنگیان تا سقف ۵ درصد از حقوقشان بیشتر باشد، به همان نسبت از سهم دولت و سودآوری موسسه منتفع خواهند شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خطاب به فرهنگیان بازنشسته نیز گفت: از فرهنگیانی که بازنشسته می‌شوند می‌خواهیم که به عضویت خود در صندوق ادامه بدهند تا از افزایش سودآوری سالانه هزار میلیارد تومانی در چند سال آینده برخوردار شوند زیرا برخی از سرمایه‌گذاری‌هایی که به ثمر نشسته با سرمایه آنها انجام شده است.

نظر شما