محمد مهدی تندگویان در آیین بخش ایثار و شهادت کتابخانه ساری:

از نسل های ما انقلاب زنده می ماند

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۲۰:۰۳:۳۷
کد خبر: ۹۰۲۱۱۲
از نسل های ما انقلاب زنده می ماند
معاون امور جوانان گفت: پیام ما به دنیا این است که هرچقدر می خواهید از ما شهید بگیرید ولی بدانید این فرزندان ما و این خونها ست که کشور را حفظ و آینده نظام را تضمین می کند. ما در این 40 سال نه تنها عقب نرفته ایم بلکه از نسلهای ما انقلاب زنده می ماند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمد مهدی تندگویان در آئین افتتاح بخش ایثار و شهادت کتابخانه ساری با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به جانبازان و ایثارگران است تا با صحبت ها و خاطرات خود آن دوران را برای مردم یادآوری کنند.

وی تصریح کرد: در دیداری که رهبر معظم انقلاب با فرزندان شهدا داشتند هر کدام از فرزندان شهدا درد و دلی داشتند ولی حضرت آقا پاسخی دادند که همه مشکلات و شکوایه ها را پایان داد. حضرت آقا فرمودند: در دنیا و آخرت و این نظام چه سمتی و چه عنوانی و یا چه منصبی برای شما بالاتر و ارزشمند تر از عنوان فرزند شهید بود؟ این واقعا پیام خوب و مهمی برای فرزندان شهدا بود .

معاون امور جوانان گفت: پیام فرزندان شهدا مشخص است. 40 سال از شهادت پدران ما گذشته و امروز ماییم که ایستاده ایم. پیام ما به دنیا این است که هرچقدر می خواهید از ما شهید بگیرید ولی بدانید این فرزندان ما و این خونها ست که کشور را حفظ و آینده نظام را تضمین می کند. ما در این 40 سال نه تنها عقب نرفته ایم بلکه از نسلهای ما انقلاب زنده می ماند.

تندگویان با تقدیر از خانواده ایثارگران افزود: یکی از ایثارگران واقعی همسران شهدا هستند که کمتر از آنها یاد می شود و به اعتقاد من ایثارگری آنها از خود ایثارگران هم بیشتر است.

وی با ذکر خاطراتی از شهید محمد جواد تندگویان گفت: ایشان در اوایل جنگ که نیروگاهها و پالایشگاه نفتی کشور مورد هجوم واقع می شد دستور دادند پالایشگاهها از مواد نفتی تخلیه شوند و همچنین دستور داد تا صنعت نفت در کشور پخش شود و صنعت نفت ما متمرکز در یک نقطه نباشد. در مدت کوتاهی که وزیر نفت بودند 4 بار از پالایشگاه آبادان بازدید داشتند که در سفر چهارم با پیشروی دشمن در خاک ایران به اسارت درآمدند و پس از اینکه دشمن قصد داشت ایشان و همراهانش را به علاوه تعداد زیادی از مردم در گور دست جمعی مدفون کنند خود را معرفی کرد تا از شهادت جمع زیادی جلوگیری کند. همین اتفاق هم افتاد ولی شهید تندگویان با این کار ایثارگرانه 11 سال رنج سخت ترین شکنجه های دشمن و زندان انفرادی را خریدند و در نهایت به شهادت رسیدند.

معاون امور جوانان در پایان گفت: اگر به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه هایی را برگزار می کنیم و خاطراتی هم گفته می شود چه خوب است که دستاوردی هم داشته باشد. باید ببینیم امروز چرا انقدر از فرهنگ ایثار و شهادت دور شده ایم.

نظر شما