به منظور تسریع درخواست و پیگیری مکاتبات:

سامانه مکاتبات مردم با نهادهای دولتی راه اندازی می شود

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۸:۵۵:۲۹
کد خبر: ۹۰۲۲۲۳
سامانه مکاتبات مردم با نهادهای دولتی راه اندازی می شود
نشست مشترک مسئولان پست و فاوای ریاست جمهوری در خصوص راه اندازی سامانه یکپارچه مکاتبات اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاه‌های دولتی تشکیل شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیر عامل شرکت ملی پست در این نشست گفت: سامانه یکپارچه مکاتبات، به منظور تسریع درخواست و پیگیری مکاتبات و مطالبات مردم از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، راه اندازی می‌شود.

حسین نعمتی با اشاره به اینکه این سامانه به صورت ارتباط الکترونیکی مردم با سازمان‌ها و بدون نیاز مراجعه حضوری مردم به نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی، طراحی شده است، تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت مکاتبات و نامه‌ها در سامانه یادشده، به صورت الکترونیکی پیگیر درخواست‌های خود در مراحل مختلف رسیدگی، باشند.

وی با تاکید بر سهولت انجام کار در این سامانه، اظهار داشت: تمام مراحل و گردش کار در این سامانه به صورت پیامک به اطلاع کاربران خواهد رسید.

به گفته نعمتی، کاهش مراجعه غیرضروری مردم به نهاد‌های دولتی، کاهش مصرف انرژی، تسریع در ارتباط مردم با دولت، بی نیازی به ارتباط رو در روی مردم با کارکنان دولت و افزایش سلامت اداری، رسمیت یافتن مکاتبه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب‌های تعریف شده مکاتبه‌های دولت، شفافیت گردش کار و دسترسی پذیری مردم در هر نقطه از کشور، از جمله مزایای راه اندازی این سامانه است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: برنامه اقدام، ظرفیت سنجی و زیرساخت‌های موردنیاز به منظور تسریع در راه اندازی سامانه یکپارچه مکاتبات اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاه‌های دولتی به زودی در جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت ملی پست، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نهاد ریاست جمهوری، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما