۵ دلیل شدید شدن آلرژی

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۳۴۲۳
۵ دلیل شدید شدن آلرژی
بروز آلرژی و حساسیت در شرایط مختلف برای هر یک از ما اتفاق افتاده، اما برخی عوامل هستند که آلرژی را تشدید می کنند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شناسایی محرک های آلرژی در کنترل حساسیت نقش مهمی دارد، به همین منظور در ادامه به ۵ عامل تشدید آلرژی اشاره می کنیم :

کیفیت هوای داخل خانه

آلرژن های داخل خانه فراوان است  و به راحتی می تواند آلرژی را تشدید کند. نظارت بر کیفیت هوای داخل ساختمان، استفاده از فیلتر و تهویه هوا در کاهش آن موثر است.

پوشیدن لباس های مرطوب

اگر شما در مناطق مرطوب زندگی می کنید، احتمالا متوجه بروز علایم آلرژی در خود شده اید. یکی از دلایل می تواند استفاده از لباس هایی باشد که هنوز کامل خشک نشده است.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن سبب تشدید آلرژی می شود. بررسی ها نشان می دهد میزان هیستامین در بدن افراد سیگاری افزایش می یابد. هیستامین ماده ای است که بر اثر ورود مواد حساسیت زا به بدن، توسط سلول های سیستم ایمنی تولید و موجب تورم، قرمزی و خارش شدید پوست می شود.

استرس و بروز آلرژی

محققان طی یک بررسی روی افراد مبتلا به تب یونجه دریافتند، کسانی که دچار استرس شدید هستند بیش از دیگران در معرض ابتلا به آلرژی ها قرار دارند. برای مدیریت استرس، عوامل استرس زا را شناسایی کنید و به دنبال راهکارهایی برای مقابله با آن باشید.

 تشدید آلرژی با استفاده از اشیای معطر

هر شیء معطری می تواند سبب تحریک پوشش پلک چشم و بینی شود. اشیایی نظیر شمع های معطر، شیشه های ادکلن (هر چند که تهی از عطر باشند) و ...، حساسیت شما را تشدید خواهد کرد.

نظر شما