نحوه پرداخت حق‌الجلسه نمایندگان، تنها طرح مستقل شورای عالی استان‌ها به مجلس!

۱۳۹۸/۰۷/۰۵ - ۱۰:۱۱:۱۴
کد خبر: ۹۰۳۴۸۳
نحوه پرداخت حق‌الجلسه نمایندگان، تنها طرح مستقل شورای عالی استان‌ها به مجلس!
مرتضی الویری با بیان برخی طرح‌هایی که شورای عالی استان‌ها با همکاری سایر مراجع به مجلس ارسال کرده از طرحی مستقل برای پرداخت حق الجلسه شورای شهرستان و شورای بخش خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شورای‌عالی مطابق حدود و اختیارات خود می‌تواند مستقیما یا از طریق دولت، طرح و لایحه به مجلس ارائه دهد اما تاکنون طرحی موفق برای مدیریت شهری به تصویب نرسیده است.

طی چند جلسه گذشته یکی از بحث‌های داغ در شورای عالی استان‌ها، نحوه پرداخت حق‌الجلسه نمایندگان بوده است. انتقادات زیادی از این شورا در دوره‌های مختلف مدیریتی شده که به عدم توفیق نمایندگان در ارسال طرح‌های شهری و دفاع از حدود و اختیارات شهرداری‌ها تاکید دارند.

خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا به سراغ رئیس شورای عالی استان‌ها رفت تا از طرح‌هایی که تاکنون به صورت مستقل و یا با همکاری برخی نهادها به مجلس از سوی این شورا طرح شده، جویا شود.

مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها، در رابطه با طرح‌هایی که تاکنون در مجلس به نفع شوراهای شهر به تصویب رسیده، گفت:  طرح مدیریت یکپارچه شهری را شورای عالی استان‌ها با همکاری فراکسیون مدیریت شهری مجلس تهیه کرد و به صحن مجلس رسید اما  5 رای کم آورد که اگر رای می‌آورد مدیریت شهری مشمول تحول عظیم می‌شد و حلِ تعارض بین دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها را به دنبال داشت.

او ادامه داد: نماینده وزارت کشور با این طرح مخالفت کرد و رای کم آوردیم اما در قالب طرح دیگری در مجلس سعی داریم مجددا آن را در صحن مجلس مطرح کنیم.

الویری با بیان اینکه طرح‌هایی در مجلس در حوزه مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفته که هنوز در خصوص آن‌ها تصمیم گیری نشده است، گفت: یکسری طرح‌هایی با مشارکت مجلس تهیه کردیم و یکسری کارها با مشارکت شورای شهر و شهرداری  صورت گرفت و به مجلس ارائه شده است. به عنوان مثال 13 پیشنهاد در بودجه کل کشور در سال 98 تصویب شد که پیشنهادات ما هم در آن بود. یا در مورد لایحه مالیات ارزش افزوده، تعداد زیادی از پیشنهادات شورای عالی استان‌ها مطرح شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در رابطه با سرنوشت پیشنهادات گذشته‌ای که از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارائه شده، گفت: تعدادی طرح به مجلس ارائه شد که مجددا درخواست تمدید کردیم. برخی از این طرح‌ها در دوره چهارم ارسال شده و ما دیگر ضرورت ادامه پیگیری‌اش را نمی‌بینیم.

او اضافه کرد: شورای عالی استان‌ها تعدادی مصوبه به هیات وزیران می‌فرستد و مرجع تصویب هیات وزیران است. طبیعتا مجموعه‌ای از آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را به هیات وزیران فرستاده‌ایم همچنین برای مجلس تعدادی طرح  فرستاده شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: باید یادآوری کنم بسیاری از کارهای شورای عالی استان‌ها در هماهنگی با نمایندگان مجلس برای تصویب طرح‌ها و لوایحی است که توسط نمایندگان مجلس و یا دولت داده می‌شود.

الویری در پاسخ به این سوال که تاکنون چه طرح‌هایی به صورت مستقل از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارائه شده؟ گفت: میزان نحوه پرداخت حق‌الجلسه برای شورای شهرستان و شورای بخش بلاتکلیف بوده که در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز