هفت شهروند عاشق مهاجرت در دریا غرق شدند

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۲۰:۰۴:۲۷
کد خبر: ۹۰۴۵۱۴
هفت شهروند عاشق مهاجرت در دریا غرق شدند
هفت شهروند مغربی که سعی داشتند با قایق‌های غیر استاندارد و به شکل غیرقانونی به سواحل اسپانیا بروند، در آب های اقیانوس اطلس شمالی در نزدیکی شهر "الدار البیضا" طعمه آب شدند و اجساد آنان در سواحل مغرب یافت شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ واژگونی یک قایق مسافربری که به طور غیرقانونی مهاجران را جابه جا می کرد، بار دیگر سبب شد زندگی افرادی که با هزاران امید کشور خود را ترک می کنند با مرگ خاتمه یابد.

جسد یک زن نیز در میان اجساد یافت شده است و همچنین 3 تن از شهروندان که هوشیاری خود را از دست داده بودند زنده به سواحل رسیده و نیروهای امدادی آنان را نجات دادند.

مقامات کشور اسپانیا می گویند از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 15هزار مهاجر غیرقانونی به سواحل اسپانیا رسیده اند که غالب آنان از شهروندان مغربی هستند.

به گفته آنان در سال گذشته نیروهای امنیتی مغرب مهاجرت غیرقانونی 89هزار تن را ناکام گذاشتند که از این تعداد، 29هزار مورد از این مهاجرت ها قرار بود از طریق دریا صورت بگیرد.

در دوسال گذشته و در پی افزایش تنش ها و خشونت های قومی، قبیله ای و درگیری های سیاسی در شمال آفریقا و به ویژه غرب قاره سیاه شمار مهاجرین غیر قانونی دوبرابر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز