محسن هاشمی:

شرایط سخت اقتصادی بیشترین فشار را به سالمندان و بازنشستگان وارد کرده است

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۸:۴۷:۰۹
کد خبر: ۹۰۵۵۲۴
شرایط سخت اقتصادی بیشترین فشار را به سالمندان و بازنشستگان وارد کرده است
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تبریک روز سالمند اظهار داشت: مهمترین پیامی که سالمند باید از جامعه بویژه مسئولان دریافت کند، احساس قدرشناسی، حمایت و همراهی به پاس یک عمر خدمت وزحمت صادقانه در محل کار و خانه است چراکه در شرایط سخت اقتصادی اخیر، بیشترین فشار اقتصادی به سالمندان و بازنشستگان وارد می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  محسن هاشمی رییس شورا در جریان یکصدو شصت و هشتمین جلسه شورا و با اشاره به روزجهانی سالمند و گرامی داشت این روز اظهار داشت: سالمندی، یکی از دوره های لذت بخش زندگی هر انسانی می تواند باشد در صورتیکه زمینه های این جسمی و روحی این دوره بصورت مناسبی فراهم شده باشد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: با افزایش سن متوسط ایرانیان در دهه های اخیر به نزدیک هشتاد سال سن، بخصوص در بانوان، سپری کردن حدود دو دهه زندگی در سالمندی نیاز به توجه و حمایت بیشتری از جامعه دارد.

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه این حمایت در حوزه های مختلفی نظیر تغذیه، سلامت و درمان، تامین معیشت و حمایتهای معنوی و فرهنگی باید ایجاد شود ادامه داد: سالمندان پس از عمری تلاش و خدمت، با بحرانهای مختلف مادی و روحی مواجه نشوند.

وی ایجاد فضای نشاط ، ورزش و برنامه های فرهنگی از جمله خدماتی دانست که حوزه فرهنگی اجتماعی مدیریت شهری باید برای شهروندان سالمند بصورت ویژه ای پیش بینی کند.

محسن هاشمی با بیان اینکه متاسفانه در شرایط سخت اقتصادی اخیر، بیشترین فشار اقتصادی به سالمندان و بازنشستگان وارد می شود گفت: چرا که هزینه های این گروه از جامعه که دارای فرزندان بزرگ دانشجو یا فارغ التحصیل فاقد شغل و درگیر بیماری ومراقبتهای پزشکی هستند نسبت به سایر اقشار بیشتر و درامد آنها کمتر گردیده است.

وی در ادامه سخنانش روز سالمند را به حدود 12 هزار بازنشسته مدیریت شهری تهران و خانواده های محترم این عزیزان تبریک گفت و ادامه داد: مهمترین پیامی که سالمند باید از جامعه بویژه مسئولان دریافت کند، احساس قدرشناسی، حمایت و همراهی به پاس یک عمر خدمت وزحمت صادقانه در محل کار و خانه است، موضوعی که در فرهنگ ایرانی – اسلامی، متفاوت با فرهنگ برخی جوامع دیگر است و واژه پیر در فرهنگ و ادب پارسی، به معنای بلوغ فکری و اوج پختگی و کمال معنوی و عقلانی انسان است و سالمند در فرهنگ سنتی ایران، مرکز توجه، احترام و قدرشناسی است که امیدواریم بتوانیم این فرهنگ غنی را با برنامه های مدون به نسلهای جدید و آینده نیز انتقال دهیم.

نظر شما