رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خبر داد: 

افتتاح ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز در جنوب پایتخت

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۵:۱۶:۳۷
کد خبر: ۹۰۵۹۰۳
افتتاح ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز در جنوب پایتخت
رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز در جنوب پایتخت تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدآرش حسینی میلانی با اشاره به سیاست تغییر الگوی کشت که در برنامه سوم تکلیف شده است، گفت: ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز درخصوص تغییر الگوی کشت به وسعت پنج هکتار در حال تجهیز است و در شش ماهه دوم سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های این ایستگاه، انجام مطالعات لازم برای تغییر الگوی کشت در فضاهای سبز شهری تهران و مشخص شدن گونه‌های بومی و مقاوم برابر کم‌آبی است.

این عضو شورای اسلامی شهر انجام همکاری میان مدیریت شهری و مراکز پژوهشی و دانشگاهی برای رسیدن به نمونه تغییر الگوی کشت را ضروری دانست و اظهار داشت: ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز شهر تهران می‌تواند محل خوبی برای همکاری میان مدیریت شهری با مراکز پژوهشی و دانشگاهی برای انجام مطالعات درخصوص مسائل مربوط به فضای شهر تهران باشد.

حسینی میلانی درخصوص دیگر اقدامات انجام شده برای تغییر الگوی کشت در فضاهای سبز شهری تصریح کرد: در حال حاضر، بیشتر کارهای انجام شده مربوط به مطالعات کتابخانه‌ای است که در دوره‌های قبل انجام شده اما باید کارهایی به صورت میدانی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ردیف‌های اعتباری تغییر الگوی کشت در قانون بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده است که بیشتر آن، جهت آماده‌سازی ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز صرف شده است.

حسینی میلانی در پاسخ به این سوال که چرا از پایان‌نامه‌های دانشجویان استفاده نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: بناست کلیه پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوع تغییر الگوی کشت و نمونه‌های گیاهی مقاوم برابر کم‌آبی جمع‌آوری شوند. با این حال فراموش نکنید وقتی می‌خواهیم گونه گیاهی را معرفی کنیم لازم است از جنبه اجرایی آن گونه مورد آزمایش قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تیمارها باید متناسب با مناطق مختلف تهران باشد. بر این اساس، حدود پنج هکتار در قسمت‌های جنوبی تهران برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در نظر گرفته شده است که البته همه آن، برای پروژه تغییر الگوی کشت نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز