دانش‌آموزانی فاقد کتاب درسی هستند این مراحل را انجام دهند

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۹:۰۷:۴۲
کد خبر: ۹۰۶۰۳۹
دانش‌آموزانی فاقد کتاب درسی هستند این مراحل را انجام دهند
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی مراحل مورد نیاز برای دانش‌آموزانی که هنوز کتاب‌های‌درسی خود را دریافت نکرده‌اند، شرح داد.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ احمدرضا امینی اظهار‌ کرد: در سال جاری کتاب‌های درسی به دو شیوه، یکی از طریق آموزش‌و‌پرورش و دیگری از طریق کتاب‌فروشی‌های مجاز توزیع شده است.

وی افزود: کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه شاخه(نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های تکمیلی دانش‌آموزان مدارس استعداد درخشان پس از ثبت‌نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق مدرسه توزیع شده و کتاب‌های درسی دوره اول متوسطه از طریق کتاب فروشی‌های مجاز در سطح کشور توزیع شده است.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی تاکید‌کرد: کتاب‌های درسی بر اساس آمار سناد و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، تا قبل از شهریور به استان‌ها و مناطق ارسال شده و مناطق نیز بر اساس تعداد ثبت‌نام در سامانه، کتاب درسی را به مدارس تحویل و مدارس نیز در اولین روز سال تحصیلی به دانش‌آموزان تحویل داده‌اند.

امینی گفت: درحال‌حاضر کتاب درسی تمام دانش‌آموزان که در سامانه ثبت نام کرده‌اند، تحویل شده است.اگر دانش آموزی به هر دلیل موفق به دریافت کتاب درس نشده است باید فرآیند زیر را پیگیری کند:

1- مراجعه به مدرسه برای ثبت‌نام

2- ثبت‌نام در سامانه سناد توسط مدرسه

3- ثبت‌نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (یاد آورمی‌شود در صورتی که کتاب درسی برای دانش‌آموز، در سامانه ثبت نام شده باشد و پایه یا رشته تحصیلی یا محل تحصیل وی تغییر کرده باشد، ضرورت دارد اصلاح سفارش انجام پذیرد تا صدور حواله از منطقه به مدرسه امکان‌پذیر شود).

4- ارسال کتاب از منطقه به مدرسه

5- تحویل کتاب به دانش‌آموز از طریق مدرسه

وی با تاکید بر اینکه با امکانات موجود در سامانه فروش و توزیع مواد‌آموزشی، تمامی وضعیت توزیع از چاپخانه تا مدرسه و دانش‌آموز به صورت لحظه‌ای قابل رصد و پایش است، عنوان‌کرد: تا این لحظه تعداد 11 میلیون و 41 هزار و 784 دانش آموز دوره ابتدایی و متوسطه دوم و  65 هزار و 634 دانش‌آموز استثنایی کتاب درسی خود را در سامانه ثبت‌نام و از مدرسه محل تحصیل خود، تحویل گرفته‌اند. همچنین تعداد سه میلیون و 424 هزار و 941  نفر دانش آموز دوره متوسطه اول نیز کتاب درسی خود را از کتاب فروش‌های مجاز خریداری کرده‌اند.‌

سامانه سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی از اول مهر فعال شد

امینی در ادامه افزود: ثبت‌نام کتاب تک جلدی برای معلمان از اول مهر ماه در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی فعال شده است و از 16 مهر ماه نیز این سرویس برای دانش‌آموزان و از 26 مهرماه به بعد نیز برای سایر افراد فعال خواهد شد البته کتاب این بخش از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران توزیع می‌شود.

وی ادامه‌داد: خانواده‌ها در صورت برخورد با هر نوع مشکل در خصوص کتاب درسی اعم از ثبت نام در سامانه، عدم دریافت کتاب درسی از مدرسه در صورت ثبت نام در سامانه، گرانفروشی توسط کتاب فروشی، فروش لوازم التحریر اجباری، دریافت وجه مازاد بر کتاب درسی از اولیاء دانش آموزان و سایر موارد می توانند موارد را به تیم پشتیبانی سامانه (شماره‌های 88301418- 88823140 و 88490220 ) برای پیگیری و رفع آن اعلام کنند.

نظر شما