حسینی میلانی:

پیوست های زیست محیطی اثری بر تصمیم گیری مدیران ندارد/ تخریب مدار پارک جنگلی سرخه حصار به علت ساخت پایانه شرق

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۵:۲۴:۴۶
کد خبر: ۹۰۶۴۴۵
پیوست های زیست محیطی اثری بر تصمیم گیری مدیران ندارد/ تخریب مدار پارک جنگلی سرخه حصار به علت ساخت پایانه شرق
رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه پیوست‌های زیست محیطی اثری بر تصمیم گیری مدیران ندارد از تخریب مدار پارک جنگلی سرخه حصار به علت ساخت پایانه شرق خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تخریب پارک جنگلی سرخه حصار که در پی ساخت پایانه شرق رخ داده است، خبر داد و نسبت به ادامه تخریب این سرمایه زیست محیطی پس از بهره‌برداری واکنش نشان داد.

در این رابطه به سراغ رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران رفتیم تا از میزان تخریب این پارک جنگلی و سیاست لازم برای جلوگیری از تخریب‌های احتمالی کسب اطلاع کنیم. سید آرش حسینی میلانی به خبرنگار برنا گفت: با توجه به اجرای پروژه در دوره قبل، لازم است تخریب بوستان جنگلی سرخه‌حصار ارزیابی شود.

وی نسبت به عدم اجرای راهکارهای کاهش مندرج در پیوست‌های زیست محیطی اظهار تاسف کرد و با اشاره به مزیت‌های زیست محیطی راه‌اندازی پایانه شرق اظهار داشت: از شهرداری خواسته‌ایم تاثیر راه‌اندازی پایانه شرق را بسنجند تا مشخص شود چه تاثیری بر میزان آلودگی هوا را در منطقه شرق تهران دارد. با این وجود، گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد جایگاه کنونی ترمینال شرق بر آلودگی هوا در آن منطقه اثرگذار بوده است و این جابه‌جایی مشکل منطقه را به صورت موضعی حل می‌کند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد آن است که جابه‌جایی ترمینال شرق و انتقال آن، هر چند اثری کاهشی در وضعیت آلودگی هوای آن منطقه دارد اما اینکه چشم‌انداز محدوده سرخه حصار پس از بهره‌برداری چگونه می‌شود، گزارش و اطلاعاتی به دست ما نرسیده است.

حسینی میلانی افزود: راه‌اندازی این پایانه سبب می‌شود تا مشکل را از داخل تهران به سمت حومه ببریم اما در خصوص جایگاه جدید و تاثیر آن بر محیط زیست منطقه هنوز گزارشی داده نشده است.

وی با بیان اینکه تخریب بخشی از پارک جنگلی سرخه حصار برای ساخت ترمینال جدید شرق باید پس از اخذ مجوزهای لازم انجام می‌شده است، تصریح کرد: اینکه پس از بهره‌برداری، این پارک جنگلی چه آسیبی ببیند، موضوعی است که باید بررسی شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از پروژه‌ها پیوست زیست محیطی ندارد؟ خاطرنشان کرد: شاید برخی از پروژه‌ها در گذشته پیوست‌های محیط زیستی و گزارش ارزیابی نداشته‌اند اما موضوعی که در دوره جدید مدیریت شهری دنبال شده و کمیته محیط زیست شورای شهر نیز آن را به شدت مورد پیگیری قرار داده است، این است که تمامی طرح‌ها کلان شهری به ویژه پروژه‌های عمرانی دارای گزارش ارزیابی محیط زیستی باشند و تا زمانی که این گزارش تهیه نشود، مجوز هزینه کرد پروژه داده نشود.

حسینی میلانی اضافه کرد: مسئله‌ای وجود دارد این است که برخی از طرح‌های کلان مدیریت شهری در گذشته نیز دارای پیوست‌های محیط زیستی بوده‌اند اما این گزارش‌ها یا ناقص بوده یا آنکه در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی اثر نداشته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز