شناسایی ۱۰۰ پلاک ارزشمند میراثی در پایتخت

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۱:۰۶:۳۵
کد خبر: ۹۰۶۸۵۵
شناسایی ۱۰۰ پلاک ارزشمند میراثی در پایتخت
رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از شناسایی ۱۰۰ پلاک ارزشمند میراثی در پایتخت خبر داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برزین ضرغامی، صبح امروز در حاشیه بازدید حناچی از پروژه پهنه رودکی و پیاده راه شهریار با بیان این که پروژه شهریار از قدیم معروف بوده است گفت: طرح اولیه این پروژه مربوط به سال 78 است که از سوی وزارت ارشاد ارائه شد.

وی با بیان این که وزارت ارشاد به دلیل وجود تالار وحدت و تئاتر شهر به دنبال ساماندهی معابر اطراف بود تصریح کرد: حتی می‌خواستند خط مشخصی از مجموعه‌های فرهنگی را همچون موزه فرش،؛ موزه هنرهای تجسمی و بلوار کشاورز را به عنوان یک پهنه به همراه تالار وحدت و تئاتر شهر مدنظر قرار دهند تا ارتباط پیاده میان این مراکز فراهم شود اما نسبت به هم مستقل اداره شوند و در کل ارتباطی میان این مجموعه‌ها برقرار شود.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این که شهرداری نیز با رویکرد آرام سازی معابر و پیاده راه سازی در پایان سال 96 ایجاد پهنه رودکی را مورد توجه قرار داد و قرار شد در فاز اول پیاده راه شهریار یعنی پیاده روی مقابل تالار وحدت آرام سازی شود گفت: البته در فاز کلی تر به جای بحث پیاده رو سازی به کل پهنه رودکی توجه کرده‌ایم به گونه ای که پهنه رودکی از طرف شرق به خیابان حافظ، جنوب به نوفل لوشاتو، غرب به ولیعصر و از شمال به خیابان انقلاب می‌رسد.

وی با بیان این که شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نسبت به شناسایی بناهای ارزشمند در این پهنه توجه داشته و حدود 100 پلاک ارزشمند را شناسایی کرده است اظهار کرد: البته سازمان میراث فرهنگی برای تعیین بناهای ارزشمند ، پروتکل‌های دارد که باید این 100 بنای ارزشمند با آن چارچوب مطابقت داده شوند.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این که با این حال پیرایش ساختمان‌های ارزشمند آغاز شده است تصریح کرد: تا دهه فجر پیاده راه شهریار که دقیقا مقابل تالار وحدت است آماده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز