رئیس کمیته مشارکت ها و اسکان و پذیرایی اربعین:

۲۹ میلیون پرس غذا برای پذیرایی از زائران پخت می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۱:۴۱:۳۱
کد خبر: ۹۰۶۸۷۳
رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امسال ۲۹ میلیون پرس غذا در سه وعده صبح، ظهر و شب برای پذیرایی از زائران ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی شرکت کننده در آیین ملکوتی اربعین حسینی پخت می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «حسن پلارک»حج و زیارت و اربعین افزود: مسئولان برگزاری راهپیمایی اربعین اعلام کردند تا روز گذشته حدود ۲ میلیون نفر برای حضور در این مراسم در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

وی اظهار داشت: براساس آمار و اطلاعات موجود سال گذشته در حدود ۱۱ میلیون پرس غذا در سه وعده صبح، ظهر و شب پخت و در اختیار زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد در داخل عراق و مابقی در ایران پخت می شود. همچنین ۸۰ درصد اسکان زائران در عراق و مابقی در مرزهای ایرانی انجام می شود.

پلارک تصریح کرد: شواهد امر حاکی از این است با توجه به حذف روادید، امسال بیش از سه میلیون زائر ایرانی در کنگره عظیم اربعین حضور می یابند.  

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲ میلیون زائرایرانی در آیین اربعین حسینی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: همچنین برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران اربعین با توجه به اینکه سال گذشته حدود ۲ هزار موکب برپا شده بود، امسال تعداد موکب ها را به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش داده ایم.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی اربعین گفت: از این تعداد موکب، هزار و ۳۰۰ دستگاه در شهرهای زیارتی و مسیرهای بین شهری محل تردد زائران سیدالشهدا ع در عراق و مابقی در محل های تردد به خصوص در نوار مرزی خروج زائران برپا می شود.

پلارک با یادآوری اینکه سال گذشته با توجه به ظرفیت ها یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از زائران اسکان یافتند، اظهار داشت: باوجود افزایش چشمگیر جمعیت امسال آماده اسکان از دو هزار و ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در عتبات عالیات هستیم.

وی تصریح کرد: امسال همچنین با توجه به حضور چشم گیر زائران، بازده زمانی ارائه خدمات توسط موکب ها را از ۱۰ روز به ۱۳ روز در عراق افزایش داده ایم که این مهم در مرزهای ایران به ۱۷ روز هم می رسد.

رئیس کمیته اسکان و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: به رغم وجود برخی نا آرامی ها در عراق از شب گذشته فعالیت موکب های کاظمین و نجف اشرف با پخت ۱۰ هزار پرس غذا آغاز شده است.

پلارک با یادآوری اینکه تا هفتم ماه صفر نقل و انتقال موکب ها به خاک عراق خاتمه می یابد، گفت: تا ساعات پایانی شب گذشته کامیون های حامل کالاهای مورد نیاز و حدود ۳۰ درصد از موکب داران ایرانی وارد خاک عراق شدند که از صبح امروز تاکنون در حال برپایی موکب هستند.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده موکب های ایرانی در شهرهای کربلا، نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا، سامرا، کاظمین، شهرسید محمد در مسیر سامرا و مصیب برپا می شود.

وی با بیان اینکه برخی خدمات درمانی نیز در موکب ها بارائه می شود، گفت: از دیگر برنامه های امسال ما استقرار جایگاه های خاص در موکب ها برای افراد گمشده است که مردم می توانند در صورت نیاز به آنها مراجعه کنند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان و پذیرایی اربعین با توصیه با زائران اربعین به منظور جلوگیری از هر گونه تنش با افراد خاص و حفظ آرامش، گفت: مردم و خیرین می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره گیری #۱۰۴۰*۷۸۰* واریز کنند.

نظر شما