تلاش برای ثبت توچال به عنوان میراث طبیعی تهران

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۵:۰۲:۳۱
کد خبر: ۹۰۶۹۶۹
تلاش برای ثبت توچال به عنوان میراث طبیعی تهران
عضو شورای شهر تهران از تلاش برای ثبت توچال به عنوان میراث طبیعی تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ احمد مسجد جامعی، ظهر امروز در تهرانگردی که به مناسبت هفته تهران انجام شد با بیان این که به دنبال ثبت میراث طبیعی تهران هستیم، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر میراث طبیعی تهران فراموش شده است که باید احیا شود.

وی با اشاره به این که پیشتر پیشنهاد داده بودیم که خیابان ولیعصر به علت میراث طبیعیش ثبت شود،اظهارکرد: حالا به دنبال ثبت میراث طبیعی توچال هستیم.

مسجد جامعی با بیان این که توچال دارای ۴۰۰۰ متر ارتفاع است، گفت: در دنیا نادر است که یک شهری در کنارش کوه‌های با ارتفاع ۴۰۰۰ متر باشد و به همین دلیل معتقدیم که باید این کوه ثبت شود.

وی افزود: توچال در معرض آسیب قرار دارد. ساخت و سازهای انجام شده دراین منطقه دید آن را کور کرده و متاسفانه تابلوهای شهری نیز در مبادی ورودی این کوه به شدت افزایش داشته است به گونه‌ای که در وهله اول به جای این که کوه را ببینم تابلوهای تبلیغاتی چشممان را می‌گیرد.

مسجدجامعی با بیان این که با ثبت میراث طبیعی توچال چارچوبی برای این کوه در نظر گرفته و از تصرفات و تغییرات در آن کاسته می‌شود،گفت: کوهنوردان نیز نگران آسیب‌های نگاه‌های اقتصادی صرف مسوولان به توچال هستند اما با تهیه سند میراث طبیعی توچال می‌توانیم آن را حفظ کنیم.

نظر شما