معاون وزیر بهداشت تاکید کرد:

حجم بالای خدمات تشخیصی ایدز در لردگان / تعداد معدودی از تست‌های HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور، مثبت بوده است

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۳۹:۰۷
کد خبر: ۹۰۷۸۰۷
حجم بالای خدمات تشخیصی ایدز در لردگان / تعداد معدودی از تست‌های HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور، مثبت بوده است
معاون بهداشت وزارت بهداشت در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرکرد بازدید کرد و ضمن قرار گرفتن در جریان نحوه ارایه خدمات به مراجعین این مرکز، روند ارائه خدمت به اهالی مراجعه کننده از شهرستان لردگان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ دکتر علیرضا رئیسی، با اشاره به حجم بالای انجام خدمات تشخیصی و مشاوره ای در این مرکز، از زحمات پرسنل این مرکز تقدیر کرد و گفت: تمام مراجعین به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، با میل و رغبت و بدون هیچ گونه اجباری به این مرکز مراجعه و تحت مشاوره و آزمایش قرار گرفته‌اند و تمامی خدمات این مرکز با حفظ اسرار مراجعین و در کمال احترام و حفظ شان و منزلت افراد ارائه می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه همیشه حق با مردم است گفت: باید با در نظر گرفتن شرایط و دغدغه های بیماران و اطرافیان آنها وظیفه اطلاع رسانی، آموزش، تشخیص و درمان را به خوبی انجام دهیم و با آگاهی بخشی از هرگونه سوء استفاده معاندین جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با ابلاغ پیام تقدیر و تشکر دکتر نمکی وزیر بهداشت از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بابت اقدام دقیق و به موقع برای شناسایی مبتلایان و شروع روند درمان بیماران، خاطر نشان کرد: همکاران ما در خط مقدم بوده و همواره مورد حمایت مجموعه وزارت بهداشت هستند.

رییسی با اشاره به برخی ناآرامی ها در منطقه در روزهای اخیر بویژه در روز شنبه اظهار داشت: اعتراضات اجتماعی و این ناآرامی‌ها ارتباطی با موضوع نداشته و خود اهالی روستا این روزها با میل و رغبت شخصی در حال مراجعه به مساجد و پایگاه‌ها برای انجام تست و آزمایشات تشخیصی هستند. تمام اقدامات تشخیصی برای شناسایی مبتلایان به اچ ای وی در چهارمحال و بختیاری مطابق با پروتکل و استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی در سراسر این استان مطابق با پروتکل و استانداردها اقدام کرده و هیچ گونه انحرافی از پروتکل وجود نداشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که مانند سایر نقاط کشور و بر اساس پروتکل وزارت برای شناسایی مبتلایان به اچ ای وی اقدام و روستای چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان از جمله روستاهایی است که در سال گذشته نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای سال جاری نیز مبتلایانی شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

رییسی ادامه داد: پیگیری ها در عین رعایت محرمانگی اطلاعات انجام شد و ضمن ارائه آموزش ها و اطلاع رسانی، خدمات تشخیصی و مشاوره ای به متقاضیان ارائه شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم حفظ حرمت و کرامت اهالی پاک و متدین روستای چنار محمودی اظهار داشت: افرادی با شایعه پراکنی، به مردم این منطقه بی حرمتی می کنند و وزارت بهداشت وظیفه خود می داند تمام اقدامات درمانی را در کمال احترام و راز داری به بیماران ارائه کند و در راستای ارائه خدمات حوزه سلامت، هیچ گونه تفاوتی به لحاظ شخصیتی و شان بیماران با سایر افراد وجود ندارد و ارائه خدمت عادلانه و شایسته را حق تمامی مردم می داند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبوی در ارتباط با تامین دارو و ارائه خدمان تشخیصی و مشاوره ای در سطح کشور وجود ندارد، افزود: با تمام توان در خدمت همه مردم هستیم و تنها تعداد معدودی از تست‌های ویروس HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور و استان، مثبت بوده است.

بنابر اعلام وبدا، رئیسی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش و محرمانگی و رازداری در خصوص این بیماری خاطر نشان کرد: مسائل حوزه سلامت نباید به مسائل امنیتی تبدیل شود. اقدامات جاهلانه و منحرفانه از سوی دشمنان هدایت می شود و ارتباطی با اهالی روستا ندارد و اهالی محترم چنار محمودی در حال حاضر پیگیر مسائل تشخیصی و درمانی هستند.

منبع:ایسنا

نظر شما