مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

رشد کمی و کیفی بازی‌های رایانه‌ای با مشارکت وزارت ورزش برای توسعه زیست بوم

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۴:۲۳:۰۵
کد خبر: ۹۰۸۴۷۱
رشد کمی و کیفی بازی‌های رایانه‌ای با مشارکت وزارت ورزش برای توسعه زیست بوم
صادق پژمان گفت: با مشارکت وزارت ورزش به رشد کمی و کیفی بازی ها و توسعه این زیست بوم کمک خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: طی گفت‌وگو و کارشناسی‌های انجام شده میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاونت امور جوانان به متن نهایی تفاهم نامه‌ی همکاری رسیدیم.

او با بیان اینکه آخرین پیمایش انجام شده در سال ۹۶ نشان دهنده این است که اغلب مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای جوانان هستند، گفت: جوانان می‌توانند دغدغه مشترک ما باشند و ما می‌توانیم در حوزه تولید و مصرف همکاری‌هایی داشته باشیم.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: براساس سند ملی بازی‌های رایانه دستگاه‌های مختلف مکلف به همکاری با ما هستند، اما بسیاری از این تعهدات محقق نشده است.

او با بیان اینکه در بحث تولید بخش حمایتی‌ نیز وجود دارد، گفت: در این میان بسیاری از تشکل ها اعلام همکاری کرده اند اما هنوز تشکل های زیادی وجود دارد که می توانند به چرخه حمایتی ما اضافه شوند.

پژمان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که برای معاونت وزارت ورزش و جوانان اهمیت دارد این است که در جهت تولید و تحقق بازی‌ها با برگزاری رویدادهایی که مرتبط با بازی های موبایلی و رایانه ای است حرکت کنیم، گفت: البته ما نیز تلاش می کنیم تا با وجود ابزارهای حمایتی، گام های جدی تری را در مسیر تولید این بازی ها برداریم.

او عنوان کرد: این مشارکت به رشد کمی و کیفی بازی ها و توسعه این زیست بوم کمک خواهد کرد. همچنین در حوزه مصرف که بازیکنان فعال بسیاری هم داریم، نیاز است تا در زمینه ارتقا سواد بازی در میان جوانان و خانواده ها برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه در بحث بازی های جدی که به عنوان برنامه های اصلی بنیاد شناخته می شود، برنامه ریزی منسجمی داریم، توضیح داد: بازی های جدی، آموزش محور است و اهدافشان فقط سرگرمی نیست. همچنین این بازی ها در دنیا به صورت سریع جای خود را در اقتصاد پیدا کرده اند و به همین منظور نیاز است تا بتوانیم در سال 98 با مشارکت سایر دستگاه ها این قبیل بازی ها را به شکل گسترده تبلیغ و برگزار کنیم.

او با اشاره به اینکه خروجی این رویداد می تواند بازی هایی باشد که علاوه بر سرگرمی، مهارت آموزی هایی در زمینه اشتغال افزایی انجام دهد، خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک وزارت ورزش و تعاملی که بین بازی‌سازان و بازی کنندگان ایجاد می کنیم، بتوانیم مجوزهای لازم را گرفته و در تسریع و روند کار موثر باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز