رئیس شورای شهر تهران:

امیدوارم آقای حناچی رکورد آقای قالیباف را در طول دوره مدیریتی بزند/ ناصرالدین شاه با یک برگ قرارداد بین المللی ۶۰ سال خدمات ریلی به مردم داد/ تاریخ قاجار توسط پهلوی تحریف شده است + فیلم

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۹:۱۹:۳۳
کد خبر: ۹۰۸۶۵۳
محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به خدماتی که پیشینیان به تهران دادند ابراز امیدواری کرد که کارنامه موفقی از خود به جای بگذارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در آیین نکوداشت روز تهران گفت: نمی‌خواهم صحبت ها را تشریفاتی کنم اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه همه بزرگان در این مراسم تشریف دارند باید مقداری صریح تر صحبت کنیم.

او افزود:  متوسط عمر شهرداران دو و نیم سال بوده است که البته رکورد با آقای قالیباف است و امیدوارم آقای حناچی رکود ایشان را بزنند.

وی افزود: تاکنون زحمات زیادی کشیده شده است کاخ گلستان ۲۴ سال پیش در یونسکو ثبت شده که مربوط به دوره های بسیار قدیم است و این کاخ حدود ۲۰۰ سال پیش به اتمام رسیده است.

هاشمی تصریح کرد: گرچه ما نگاهی بی رحمانه به دوره قاجار داریم چرا که تاریخ قاجار در پهلوی ها تحریف شده اما خوب است یادی از ناصرالدین شاه کنم. بزرگترین پروژه شهر، قطار دودی، مربوط به دوره ناصرالدین شاه بوده است و حدود ۶۰ سال به مردم تهران و ری در حوزه ریلی سرویس داده است.

او افزود: از نظر عملگرایی این قرارداد یک صفحه بوده است‌. در این قرارداد عنوان شده است که هنگام توسعه ریل ها هیچ آسیبی به درخت نباید زده شود. تنها خواسته‌اش آماده کردن یکی از واگن ها به صورت سلطنتی برای زیارت شاه عبدالعظیم بوده است.

هاشمی ادامه داد:  قرارداد ۶۰ سال سرویس داده است که اگر الان بخواهیم قرارداد بین المللی این چنینی را امضا کنیم با تمام سیستم‌های موجود بیش از این میشود و پنج سال درگیر خرید واگن هستیم و نتوانسته‌ایم این قرارداد را عملی کنیم و مردم تهران را به سیستم ریلی و برنامه‌های مورد نظر برسانیم و از این منظر پیشینیان برای تهران خیلی کار کردند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت کمک های زیادی به سیستم مدیریت شهری کرده، گفت: وقتی صحبت از عملگرایی می کنم باید بگویم که دولت هم سهم خودش را می دهد به عنوان مثال بنا است دولت ۹۰۰۰ اتوبوس برای شهرهای ایران تهیه شود و خوب است از اینها برای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

او تاکید کرد: اولویت اول مردم تهران آلودگی هوا و حمل و نقل است و اولویت دوم آسیب‌های اجتماعی است که از نظر فرهنگی برای مردم تهران مهم است چرا که تعداد زیادی معتاد متجاهر داریم که در گذشته نبوده است.  گروهی آنها را جمع می‌کنیم اما دوباره آزادشان می‌کنیم و باز هم زیاد میشوند.

هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد که کارنامه موفقی از خود به جای بگذارد تا آیندگان از او به نیکی یاد کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز