حق شناس در آیین نکوداشت روز تهران مطرح کرد:

انتظار می‌رود دولت سهم خود را از پایتخت نشینی بدهد تا مدیریت شهری تنها نباشد

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۹:۲۵:۵۵
کد خبر: ۹۰۸۶۵۴
انتظار می‌رود دولت سهم خود را از پایتخت نشینی بدهد تا مدیریت شهری تنها نباشد
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید توسعه بهانه‌ای برای از بین رفتن شهر باشد گفت: امیدواریم دولت سهم خود را از پایتخت نشینی بپردازد تا مدیریت شهری در اداره تهران تنها نماند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در آیین نکوداشت روز تهران گفت: تهران زیبا و جذابیت‌ دارد و بخشنده است.  تهران شهر شهیدان بلند آوازه است. به داشتنش افتخار کنیم و به عنوان میراث گرانقدر برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

او اضافه کرد:  امروز تهران در روند توسعه شهر آسیب‌های زیادی دیده و زخمی بر صورت دارد. آلودگی هوا ، سوء مدیریت‌ها و آسیب‌ها در حوزه‌های اقتصادی ، هدر رفت منابع اقتصادی، بی مهری نسبت به ارزش‌ها و مسئله فرهنگی شهر واقعیت هایی است که باید آن را دید.

حق شناس با بیان اینکه اگر به نام توسعه و پیشرفت شهر، از جان تهران مایه بگذاریم زیان خواهیم دید ادامه داد: خیابان ها و میدان های باشکوه، گذرگاه‌های اتوبوس و ماشین های گرانقیمت برازنده شهر تهران است اما زمانی به ارزش‌های تهران اضافه می‌کند که دلنشینی و دل انگیزی زیبایی های طبیعی آرامش، امنیت و لذت زندگی کردن مردم تهران را در کنار یکدیگر از شهروندان تهرانی نگیرد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نمیتوان این شهر را توسعه بدهیم اما از زندگی کردن در آن لذت نبریم. توسعه شهر تهران باید به گونه‌ای باشد که منابع زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهران را از میان نبرد. برای توسعه تهران باید با نگاهی فرهنگی اجتماعی  برنامه ریزی کنیم

 حق شناس با اشاره به اینکه ارزش ها و منابع فرهنگی یک شهر مهمترین سرمایه شهر است، عنوان کرد: در شورای شهر تهران همه تلاش ما این است که تهران شهری برای همه باشد پایداری فرهنگی و اجتماعی در فرآیند توسعه شان به معنای حفظ و حراست از ارزش و منابعی است که نزد ما امانت است.

او ادامه داد: خوشبختانه روز تهران از این پس به عنوان هفته تهران دنبال خواهد شد اما زمانی که جایگاه واقعی خود را خواهد یافت که مردمی شود.

رویداد هفته تهران هدیه‌ای برای مردم شهر است. شهر تهران نمادی از ایران بزرگ و عزیز است که برای ایرانیان است انتظار می‌رود دولت سهم خود را از پایتخت نشینی در تهران بپردازد تا مدیریت شهری در حفاظت از زیبایی‌های این شهر تنها نباشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز