انتقاد رئیس سازمان محیط زیست از حذف فیلتر روی خودروهای دیزلی

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۲:۲۰
کد خبر: ۹۱۰۵۳۰
انتقاد رئیس سازمان محیط زیست از حذف  فیلتر روی خودروهای دیزلی
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از عملکرد برخی مدیران در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: یکی از مدیران خودروساز نامه نوشته که به دلیل تحریم‌ها ما را نصب فیلتر روی خودروهای دیزلی معاف کنید. برخی از این مدیران منافع شخصی و شرکتی خود را به منافع عمومی ترجیح می‌دهند و به‌درستی آموزش ندیده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عیسی کلانتری، امروز در همایش مدیریت سبز در سازمان برنامه و بودجه که با حضور وزیر علوم و جمع زیادی از دانشگاه‌ها و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با انتقاد از نحوه‌ آموزش مدیران در حوزه مدیریت سبز و محیط زیست در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهدیم که برخی مدیران ما به‌خوبی در این حوزه آموزش ندیده‌اند و ما می‌خواهیم که بیشتر دانشگاه‌ها دانشجوی زیست‌محیطی تربیت کنند.

وی با اشاره به نوع رفتار برخی مدیران در سازمان‌ها و شرکت‌ها که به ضرر محیط زیست تمام می‌شود، اظهار کرد: یکی از مدیران خودروساز اخیرا نامه نوشته که ما را به دلیل تحریم‌ها و هزینه‌هایی که به همراه دارد از نصب فیلتر روی خودروهای دیزلی معاف کنید. جالب اینجاست که شش سال تحریم نبودیم فیلتر نصب نمی‌کردند الان که حدود یک سال است که تحریم هستیم هم می‌خواهند که این کار را نکنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این در حالیست که ۶۰ درصد آلودگی هوا در پنج ماه آخر سال متاثر از خودروهای دیزلی است اما باز هم در این رابطه سوء‌استفاده‌هایی وجود دارد. برخی از این مدیران بیش از آنکه به فکر منافع عمومی باشند به فکر منافع شخصی و شرکتی هستند و دلیل آن هم به نبود آموزش صحیح بر می‌گردد.

کلانتری با بیان این‌که باید سطح توقع ما از بهبود محیط زیست با عملکرد مطابقت داشته باشد، گفت: ما سالی ۰.۰۳ میلی‌متر خاک ایجاد می‌کنیم در حالی که ۰.۷ میلی‌متر از بین می‌رود. از سوی دیگر در ۴۰ سال اخیر جهان هفت درجه سانتیگراد گرم شده اما در سه سال گذشته ایران ۱.۵ درجه گرم‌تر شده است پس در این شرایط مدیران ما که آموزش دیده دانشگاه‌های خود هستند باید یاد بگیرند که چگونه در جهت حفظ محیط زیست حرکت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز