خداکرمی:

پروژه‌های زیادی در تهران مغایر با محیط زیست و سلامت است/ نبود مدیریت یکپارچه، مشکل عدم اجرای پیوست‌های زیست محیطی

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۶:۳۴:۰۳
کد خبر: ۹۱۰۶۰۵
پروژه‌های زیادی در تهران مغایر با محیط زیست و سلامت است/ نبود مدیریت یکپارچه، مشکل عدم اجرای پیوست‌های زیست محیطی
عضو شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف از عدم مدیریت یکپارچه شهری گفت: پروژه‌های زیادی در تهران مغایر با محیط زیست و سلامت است و شهرداری نمی‌تواند پیوست‌های زیست محیطی و سلامت همه طرح ها را رعایت کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیران در قسمت‌های مختلف طرح‌های شهری از وجود پیوست‌های اجتماعی- زیست محیطی و سلامتی خبر می‌دهند در حالی که پس از بهره‌برداری، مشکلات مختلف نمود پیدا می‌کند. این در حالی است که به‌نظر برخی متخصصان ابتدا پروژه‌ها کلید می‌خورد و برای توجیه مسئله، پیوست‌های مختلف را برای طرح تنظیم می‌کنند.

ناهید خداکرمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تائید این ادعا گفت: همه سعی ما این است پروژه‌های جدیدی که طراحی یا اجرا می‌شود ضوابطش از همه ابعاد سلامتی و محیط زیست رعایت شود و پیوست داشته باشد اما خیلی از پروژه‌ها سال‌هاست شروع شده و یا در حال اتمام است و اینها مغایر با پیوست‌های زیست محیطی و سلامت است که متوقف کردن آن‌ها و تخریب و یا برگشت به حالت اولیه زمان‌بر است.

او افزود: در این که بدنه شهرداری گاهی روند سابق را ادامه می‌دهد شکی نیست اما تلاش شورا این است که حداکثر نظارت و دقت را داشته باشد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار بالایی است که فکر کنیم خود شهرداری می‌تواند پیوست‌ها را لحاظ کند، اضافه کرد: خیلی از طرح‌ها بستگی به برنامه سایر دستگاه‌ها دارد.

خداکرمی در توضیح طرح کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: کاهش آلودگی هوا تهران، حوزه‌ای نیست که تنها از شهرداری متاثر باشد. اگر بتوانیم برای پروژه‌ها مدیریت یکپارچه شهری را در نظر داشته باشیم تا هر دستگاه پروژه‌ای دارد از سایر دستگاه‌ها مشورت بگیرد مشکلات بسیاری حل می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز